Biznes

Wróć

Powstanie Outlet Białystok – pierwsze centrum wyprzedażowe w regionie

2012-11-26 00:00:00
Wraz z końcem 2013 roku w Białymstoku powstanie centrum wyprzedażowe Outlet Białystok oferujące markowe produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach.
materiały inwestora
Outlet Białystok będzie pierwszym centrum wyprzedażowym zlokalizowanym w północno – wschodniej Polsce. Na powierzchni około 13 000 m kw. znajdzie się ponad 80 markowych sklepów, a na parkingu przed obiektem zmieści się ok. 500 samochodów. Propozycję handlową outletu stworzą znane z wysokiej jakości markowe sieci odzieżowe, sportowe i outdoorowe, a ofertę uzupełni hipermarket spożywczy, punkty usługowe i strefa food-court.

Realizacją inwestycji, tj. budową, komercjalizacją oraz zarządzaniem obiektem zajmie się firma świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości komercyjnych: BOIG – The Blue Ocean Investment Group.

- Na podstawie naszych dotychczasowych doświadczeń zdobytych przy projektach outletowych – mówi Jan Wciślak, Leasing Manager, BOIG. – Możemy stwierdzić, że znane marki modowe doceniają centra wyprzedażowe m.in. za możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców dzięki temu, że obszar oddziaływania obiektów typu outlet jest dużo większy niż regularnych galerii handlowych. Polska to wciąż duży rynek z niewykorzystanym potencjałem. Daleko nam jeszcze do krajów zachodniej Europy, gdzie część marek produkuje osobne kolekcje dedykowane wyłącznie rynkowi outletowemu.

W centrum wyprzedażowe miałaby być przekształcona Galeria Podlaska przy ul. Wysockiego 67. Biorąc pod uwagę brak podobnego obiektu handlowego w promieniu 200 km oraz bliskość sześciu przejść granicznych Outlet Białystok ma szansę stać się jedną z najciekawszych destynacji handlowych dla całego regionu, wliczając w to klientów z Białorusi, Litwy i Rosji, którzy już obecnie stanowią spory procent odwiedzających białostockie galerie handlowe.

- Nasze blisko 10-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych oraz wieloletnia współpraca przy komercjalizacji takich centrów outletowych jak sieć Fashion House czy największego obiektu wyprzedażowego w Polsce – PTAK Outlet pokazuje, że popularność centrów outletowych w naszym kraju stale rośnie – mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezes BOIG. – Klienci na całym świecie coraz bardziej kochają dobre marki modowe, ale cenią także wyprzedaże i inne okazje zakupowe. Obserwując dojrzały rynek centrów outletowych za granicą można być pewnym, że w Polsce w najbliższych latach centra wyprzedażowe czeka dynamiczny rozwój.

Otwarcie Outletu Białystok zaplanowano na listopad 2013 roku.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl