Wideo-spotkania są coraz popularniejsze. Od kilku miesięcy z takiej opcji można także skorzystać w Narodowym Funduszu Zdrowia. Zainteresowani mogą skorzystać z konsultacji z pracownikiem oddziału dzięki aplikacji Microsoft Teams.
Z e-Doradcą podczas spotkania można porozmawiać m.in. o ubezpieczeniach zdrowotnych, prawach do świadczeń zdrowotnych, leczeniu uzdrowiskowym, prawach pacjenta, wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zasadach udzielania świadczeń, refundacji i realizacji zleceń na wyroby medyczne czy zwrocie kosztów leczenia. Można też zapytać o placówki medyczne i dostępne terminy leczenia, transport pacjenta, profil zaufany, profilaktykę, czy profilaktykę i promocję zdrowia. Ekspert wyjaśni także w razie potrzeby, jak składa się wnioski EKUS i jakie są zasady leczenia na terytorium Unii Europejskiej.
Chcą skontaktować się z doradcą należy kliknąć w link:
e-doradca NFZ, wybrać województwo, dzień i godzinę spotkania, temat, który chcemy poruszyć oraz podać swój adres e-mail. Po zarezerwowaniu spotkania przyjdzie potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. Jeżeli rezerwacja będzie zrobiona po godzinie 16:00 to link do spotkania przyjdzie w kolejnym dniu roboczym. W wyznaczonym terminie trzeba będzie jedynie kliknąć w link, by połączyć się z pracownikiem NFZ.
Przed rozmową warto zadbać o odpowiednie miejsce, które zapewni ciszę w trakcie spotkania.
Trzeba jednak pamiętać, że podczas spotkania e-doradca nie będzie weryfikował tożsamości swojego rozmówcy. Udzieli pytania ogólne, jednak nie będzie mógł rozwiązać indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia.
Spotkanie z e-doradcą trwa 20 minut. W sytuacji, gdy będzie się przedłużać, może zostać przerwane z powodu kolejnych spotkań.