Polski sektor IT rozwija się globalnie
Polskie firmy IT nie boją się promować na zagranicznych rynkach. Obecnie większość z nich patrzy już na rynek globalnie i nie boi się poszerzać swojej działalności.
TenderHut
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspiera branżę IT
Polska Agencja Inwestycji i Handlu to silny sprzymierzeniec polskich firm z branży IT w zdobywaniu zagranicznych rynków. Pomaga w poszukiwaniu wiarygodnych partnerów oraz w pokonywaniu barier administracyjnych.
PAIH i organizowane przez nią misje gospodarcze oraz wsparcie pomogły też polskiej spółce TenderHut, Zorganizowano Pierwsze Forum Wsparcia Polskiego Biznesu Za Granicą, w których uczestniczyło ponad 6 tys. polskich firm o różnym profilu – w tym też z branży IT. Wszystkie łączy jednak chęć rozwoju na zagranicznych rynkach. Podczas wydarzenia odbyło się ponad 50 warsztatów, dzięki którym uczestnicy mogli dowiedzieć się o narzędziach wsparcia różnego rodzaju. Przedsiębiorcy mogli też skorzystać z porad ekspertów z instytucji publicznych, banków, specjalnych stref ekonomicznych, izb handlowych czy ambasad.
– Do tej pory nie było w Polsce wydarzenia o podobnej charakterystyce i skali. PAIH EXPO 2018 w sposób komplementarny pokazywało możliwości naszego zaistnienia na światowych rynkach. Solidna dawka rzetelnej wiedzy, ściśle zdefiniowane rynki zagraniczne o największym potencjale dla polskich przedsiębiorstw, a przy tym możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych to właśnie to, czego potrzebuje nasze krajowe środowisko biznesowe, żeby móc się rozwijać. Wielkie gratulacje dla Pani Karoliny Wawrzyniak, Kierownika Wydziału Polskich Inwestycji Zagranicznych, która była jednym ze współorganizatorów PAIH EXPO. To była bardzo potrzebna polskiemu biznesowi inicjatywa – mówi Robert Strzelecki, prezes białostockiej firmy IT TenderHut, która ostatnio okazała się najlepszą polską firmą w rankingu Deloitte Fast 50 CE.
Jedna z firm chce uderzyć w chiński i japoński rynek
Firma TenderHut nastawia się teraz m.in. na chiński i japoński rynek, właśnie tam ma zamiar spróbować zaistnieć w najbliższym czasie.
– Mamy w planach otworzenie naszego przedstawicielstwa w Kraju Kwitnącej Wiśni. Naszym celem było poznanie kultury pracy oraz zachowań biznesowych Japończyków, a także nawiązanie pierwszych kontaktów. Nie udałoby się to bez ogromnego wsparcia i zaangażowania Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Jej eksperci pomogli nam nie tylko w organizacji stoiska na targach Japan IT Week, ale także wprowadzili nas w meandry specyfiki japońskiego rynku IT. Poza tym mogliśmy liczyć na ich pomoc w kwestiach rekrutacyjnych w Chinach oraz wziąć udział w wydarzeniu Accessing Global Capital Markets Through London na Londyńskiej Giełdzie - mówi Strzelecki.
Ostatnio firmy z branży IT miały też okazję połączyć siły dzięki związkowi pracodawców - Software Development Association. To szansa na wiele sukcesów wnikających ze wspólnie udzielanego sobie wsparcia.
– SoDA jest inicjatywą zrzeszającą firmy IT, które zamiast ze sobą konkurować, stawiają na współpracę i wspólnie promują polską markę na zagranicznych rynkach. Dlatego wszelkie inicjatywy PAIH są dla zrzeszonych w SoDA firm bardzo istotne – możemy nie tylko rozszerzać sieć kontaktów, ale także zdobywać doświadczenie na zupełnie nowych rynkach. Widzę ogromny potencjał połączenia biznesu i działań rządowej agencji, choćby w kwestii wspólnego organizowania eventów – cieszy się Strzelecki.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl