Biznes

Wróć

Półfinaliści Ambasadora Biznesu

2006-05-09 00:00:00
20 firm z Podlasia zakwalifikowanych zostało do półfinału konkursu Ambasador Biznesu Podlasie 2006. O znalezieniu się w półfinale decydowały wyniki finansowe podane przez uczestników w ankietach konkursowych
nadsyłąnych do piątku do PFRR.
To już ósma edycja konkursu organizowanego przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego. Zgłosiło się do niej ponad 60 firm. - Dodatkowo część firm, które startowały w ubiegłym roku nie została zakwalifikowana do tegorocznej edycji, gdyż na tyle się rozwinęły, iż nie spełniają warunków małego i średniego przedsiębiorstwa - informuje Andrzej Parafiniuk, prezes PFRR. - Konkurencja pomiędzy zgłoszonymi firmami była duża - mówi Parafiniuk.
Komisja konkursowa na podstawie wyników finansowych zawartych w ankietach zgłoszeniowych zakwalifikowała do półfinału 20 podmiotów. O tytuł Ambasadora Biznesu 2006 ubiega się 10 firm z Białegostoku: Makro Plast, Amco-Gaz, Agrovita, Jaz-Bud, Kalter, Refleks, MPO, KOM, Kinga, Cardo, 3 firmy z Suwałk: PPMD Kruszbet, Mona i Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Clovin z Czyżewa, PHP Agro-Rolnik ze Śniadowa, Grupa Biznes Polska z Wysokiego Mazowieckiego, PSS Społem i OSM z Hajnówki, Marpol z Kleosina oraz PPHU Okruszek z Łomży. Półfinaliści reprezentują przemysł spożywczy, chemiczny, elektroniczny, budownictwo, bieliźniarstwo, opakowania oraz świadczą usługi na rzecz przedsiębiorczości.

Do końca maja półfinaliści poddani zostaną szczegółowej ocenie przez ekspertów z zakresu public relations, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi oraz sytuacji finansowej. W oparciu o wyniki oceny komisja konkursowa ogłosi laureatów na uroczystej gali 10 czerwca br. Zwycięzca otrzyma tytuł i statuetkę: Ambasador Biznesu - Podlasie 2006 oraz nagrodę pieniężną w wysokości 15 tys. zł ufundowaną przez PFRR. Specjalne nagrody przyzna Marszałek Województwa Podlaskiego firmie, która w 2005 roku osiągnęła największy przyrost zatrudnienia oraz Wojewoda Podlaski firmie, która posiadała w 2005 roku największy udział eksportu w sprzedaży.

Po raz pierwszy w ośmioletniej historii konkursu przyznany zostanie tytuł Euroinwestora. Otrzyma go firma, która w ubiegłym roku pozyskała największe dotacje unijne.