Podlaskie zasilane naturą. Internetowa kampania turystyczna województwa
Na internet i media społecznościowe stawiają twórcy nowej kampanii turystycznej województwa podlaskiego. Od maja trafiła ona do pół miliona odbiorców.
Anna Dycha
Podlasie - tu można odzyskać równowagę
Nowa strategia komunikacji Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w mediach społecznościowych prezentuje walory regionu poprzez pryzmat wyzwań współczesnego życia. Przedstawia Podlasie jako przestrzeń, gdzie nieskażona przyroda i zanurzona w niej kultura pozwalają naturalnie zasilić się i odzyskać utraconą równowagę. Przekonuje, że Podlasie stosowane w dowolnych dawkach - zawsze służy dobremu życiu i zdrowiu.
- Gdy zwiedzamy województwo podlaskie, widzimy rzesze turystów, którzy korzystają z różnych źródeł informacji o regionie - od tradycyjnych w postaci folderów i map, przez uzyskane na targach, po media społecznościowe czy internet - mówi Bogdan Dyjuk, członek zarządu województwa podlaskiego.
Podkreśla też: - Myśl przewodnia komunikacji realizowanej przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną to Podlaskie. Zasil się naturą. Jest ona ściśle powiązana z hasłem województwa podlaskiego Podlaskie zasilane naturą - choć w tym przypadku położony jest silny akcent na człowieka, jego potrzeby i to, co Podlaskie faktycznie może zaoferować osobom podróżującym po naszym regionie.
Bogdan Dyjuk dodaje, że turystom odwiedzającym Podlasie potrzeba już nie tylko ogólnej informacji, ale coraz częściej sprofilowanej.
Cyfrowy detoks dla warszawiaków
- Ta kampania to zupełnie coś nowego - mówi Michał Podbielski, prezes zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Do tej pory prowadziliśmy działalność analogową, np. wyjeżdżaliśmy na targi turystyczne. Teraz stawiamy na promocję w internecie. Takie działania są tańsze, można je konkretnie nacelować oraz dokładnie zmierzyć.
Podlaskie prowadzi komunikację na 3 platformach społecznościowych: Facebooku, Instagramie i Linkedin (jako pierwsze województwo w Polsce). To właśnie na tym ostatnim kanale obecna jest duża reprezentacja grupy, do której adresowany jest przekaz: profesjonaliści z dużych miast, pracownicy korporacji, którym nieobce są bolączki i tęsknoty związane z intensywnym miejskim trybem życia. Z końcem lipca ruszyła także strona: http://podlaskie.travel. Zdjęcia z regionu wykorzystywane w komunikacji są wykonywane przez podlaskich fotografów. Za opracowanie strategii i jej realizację odpowiada agencja White Bits.
- Coraz częstszą potrzebą mieszkańców dużych miast staje się niezakłócony spokój, czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą. Dla tych, którzy odwiedzili egzotyczne kraje, tętniące życiem europejskie stolice, widzieli już wszystko - a wcale nie czują się wypoczęci - Podlaskie ma wiele do zaoferowania. Jego przewagą jest też dostępność. Już 2 godziny od centrum Warszawy mamy wiekowe puszcze, parki narodowe, rozlewiska rzek. Weekendowe czy kilkudniowe wypady w takie rejony - o każdej porze roku - to okazja, by zwolnić, zafundować sobie cyfrowy detoks, dać odpocząć wszystkim zmysłom. Do tego staramy się zachęcać w naszej komunikacji - dodaje Michał Podbielski.
Po trzech miesiącach funkcjonowania kampanii, działania trafiły do ponad 500 tys. osób. Co ważne, treści na kanałach Podlaskie Travel docierają do osób z grupy docelowej: 75% odbiorców i osób angażujących się w komunikację to mieszkańcy Warszawy.
Koszt kampanii trwającej od maja 2018 r. do kwietnia 2019 r. to 200 tys. zł.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl