Zgłoszono 180 marek z województwa podlaskiego
Zakończono przyjmowanie zgłoszeń do konkursu Podlaska Marka Roku. To najbardziej prestiżowy konkurs, w którym mogą uczestniczyć tutejsze firmy. Konkurs jest organizowany już po raz czternasty. Jego celem jest promowanie lokalnych produktów, usług, inwestycji czy pomysłów.
Kandydaci zmierzą się w 7 kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura i Społeczeństwo. Dwie ostatnie cieszyły się największą popularnością, zgłoszono do niej aż 70 różnych propozycji, które m.in. pokazują aktywność mieszkańców województwa. Wśród nich znalazł się np. PSACER, a więc spacer z psiakami z białostockiego schroniska oraz kampania Białostockiego Teatru Lalek Pokaż dziadkom.
16 marek zmierzy się zaś w kategorii Odkrycie. Tu pojawiły się m.in. wynalazki studentów z Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu w Białymstoku.
Aż ślinka leci na myśl o zgłoszeniach do Produktu Spożywczego - Polędwica Drohicka, Ser Oko na żubra czy sernik Pani K., Hajnowski Olej - to tylko niektóre propozycje.
O nagrodę walczą też tutejsze wynalazki
Najbardziej zróżnicowane zgłoszenia są w kategorii Produkt użytkowy. Tu powalczą ze sobą m.in. rękawica do demakijażu czy innowacyjna metoda prostowania zębów. Zapowiada się ciekawe zmaganie.
W przypadku Inwestycji możemy dowiedzieć się o fabrykach, elektrowniach itp., które powstały w 2017 r. Wśród zgłoszeń nie mogło oczywiście zabraknąć Dworca PKS NOVA.
W najbliższym czasie Kapituła Nagrody zweryfikuje zgłoszone produkty i wybierze 21 marek, które powalczą o zwycięstwo. Ostatecznie o tym, kto znajdzie się na podium zadecyduje 17-osobowe jury składające się ze specjalistów reprezentujących przeróżne branże oraz środowiska.
W kwietniu, zgodnie z tradycją, odbędzie się gala finałowa w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Wówczas poznamy zwycięzców. Jednak już sam udział w niej niesie wiele korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
Ciężko będzie wyłonić najlepszych
Łącznie zostanie wyłonionych 7 zwycięzców, których wybierze kapituła konkursu. Jeden laureat będzie wskazany w głosowaniu internetowym.
Najlepsi otrzymają 10 tys. zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych.
W ubiegłym roku nagrodzono:
- SM Mlekovitę (produkt spożywczy);
- implanty kostne pokryte warstwą węglowo-krzemową firmy Medgal (produkt użytkowy);
- rozbudowę fabryk w Narewce i Siemiatyczach oraz ukończenie budowy fabryki w Hajnówce - firma Pronar (inwestycja);
- Matię - sztuczne oko dla niewidomych autorstwa Petrosa Psyllosa (odkrycie);
- Suwałki Blues Festival organizowany prze Suwalski Ośrodek Kultury (wydarzenie);
- Galerię Arsenał w Białymstoku (kultura);
- Akcję Przedsiębiorcy dzieciom organizowaną przez Konsulat Honorowy Republiki Finlandii w Białymstoku (społeczeństwo);
- Hospicjum Domowe pw. Proroka Eliasza prowadzone przez Fundację Podlaskie Hospicjum Onkologiczne (Podlaska Marka Konsumentów).
Zobacz też:
Kolejna edycja Podlaskiej Marki. Można zgłaszać kandydatów WIDEO
Podczas uroczystej gali Podlaskiej Marki Roku na scenie pojawi się Zenon Martyniuk, który zaśpiewa swoje największe przeboje, np. Przez twe oczy zielone oraz Przekorny los.