Podlaska Marka Roku 2019. Ponad 200 zgłoszeń
207 zgłoszeń w 9 kategoriach wpłynęło w tegorocznej edycji Podlaskiej Marki Roku. Najwięcej, bo aż 42 kandydatury, zgłoszono w kategorii Produkt Spożywczy. Po 30 zgłoszeń - w kategoriach Kultura oraz Społeczeństwo.
Podlaska Marka
Więcej kategorii
Już po raz szesnasty województwo podlaskie będzie wybierać swoje najlepsze, najbardziej prestiżowe produkty. O tytuł Podlaskiej Marki będą walczyć w dziewięciu kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo oraz w dwóch, debiutujących w tym roku, kategoriach tematycznych: Biznes i Projekt 4.0.
Łącznie w tym roku wpłynęło 207 zgłoszeń. Najwięcej trafiło do kategorii Produkt Spożywczy – są tu m.in. regionalne wyroby wędliniarskie, słodkości i napitki. Po 30 kandydatur znalazło się w kategoriach Kultura i Społeczeństwo. Wśród zgłoszonych są m.in. instytucje kultury, koncerty, spektakle, przedsięwzięcia prozdrowotne, projekty edukacyjne, a nawet koła gospodyń wiejskich.
Tegoroczna Podlaska Marka została rozszerzona o dwie nowe kategorie tematyczne. To Biznes i Projekt 4.0. O nagrodę w pierwszej z tych kategorii powalczy 18 kandydatów. Natomiast w Projekcie 4.0 zwycięzca zostanie wybrany spośród 13 zgłoszonych.
To już 16 lat
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego.
W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.
Po zakończeniu potwierdzania zgłoszeń odbywa się pierwsze posiedzenie Kapituły Nagrody, która spośród wszystkich przesłanych zgłoszeń dokona wyboru 27 produktów nominowanych do Nagrody. Kapituła nominuje maksymalnie trzy produkty w każdej z kategorii. Podczas drugiego posiedzenia Kapituły Nagrody następuje ostateczne wyłonienie laureatów. Każdy z członków kapituły wybiera jednego laureata w każdej z kategorii.
Wówczas także rozpocznie się głosowanie internetowe mieszkańców, którzy zdecydują o przyznaniu Podlaskiej Marki Konsumentów.
Laureatów Podlaskiej Marki 2019 poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 29 kwietnia 2020 r.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl