Biznes

Wróć

Podlaska Marka 2022. Poznaliśmy zwycięzców plebiscytu

2023-04-20 21:49:54
W czwartek (20.04) w Operze i Filharmonii Podlaskiej odbyła się finałowa gala Podlaskiej Marki 2022 r.
Paweł Krukowski / UMWP
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów organizowany przez Marszałka Województwa Podlaskiego, promujący najlepsze podlaskie produkty, wydarzenia i inicjatywy minionego roku, które przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza jego granicami.

Podobnie jak w latach ubiegłych gala finałowa miała unikalną oprawę. Tym razem motywem przewodnim był kosmos. Trójka androidów odwiedziła cztery planety: Lunula, Naura, Planeta Techno i Korań, które do złudzenia przypominały Podlaskie. Finał XIX edycji Podlaskiej Marki uświetniły występy GrubSona, Szeptuchy i Małgorzaty Ostrowskiej.

– Co roku chcemy postawić ich jako wzór, a przy okazji opowiedzieć o naszym miejscu na ziemi, o pięknym i wciąż zaskakującym województwie podlaskim. Jak ono odnajduje się w procesie ciągłych zmian cywilizacyjnych, kiedy nasze wczorajsze marzenia stają się codziennością – mówił marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki. – Cieszę się, że Podlaska Marka niezmiennie przyciąga znakomitych gości, nie tylko z naszego regionu – dodał.

W konkursie jest 10 kategorii - w 9 z nich kapituła wskazała po trzech nominowanych, a w jednej - dwóch. W tym roku wybierano ich spośród 167 poprawnych zgłoszeń.

Podlaską Marką 2022 roku zostali:

Kategoria Produkt użytkowy: Wald Gold Sp. z o.o - Siatka rolnicza do belowania Stronger XL

Kategoria Produkt spożywczy: Browar Waszczukowe - Janusz Moczywąs - niemiecki lager z Puszczy Knyszyńskiej

Kategoria Inwestycja: Uniwersytet w Białymstoku - Planetarium wraz z Obserwatorium Astronomicznym UwB

Kategoria Odkrycie: Łukasz Więcek (Lukas Data) - Podlaska Chata z Klocków LEGO

Kategoria Wydarzenie: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Białymstoku - Targi Polska Smakuje

Kategoria Kultura: Podlaski Instytut Kultury - ZPiT Kurpie Zielone

Kategoria Społeczeństwo: Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży

Kategoria Biznes: Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita

Kategoria Projekt 4.0.: TOBO - producent mebli

Kategoria Marka bez barier: Fundacja A jak - Wczesne wykrywanie zaburzeń komunikowania się oraz rozwoju społecznego u dzieci.

Honorowym ambasadorem województwa podlaskiego został pochodzący z Białegostoku aktor Adam Woronowicz.

– Tu jest mój dom, moja mała ojczyzna. Dokładnie 30 lat temu po napisaniu matury wyjechałem z tego domu i nigdy nie przypuszczałem, że od tego momentu będę tu tylko gościem. Tym bardziej jestem wzruszony, że doceniliście mnie państwo, a wracam tu za każdym razem, tu ładuje akumulatory, bo wydaje mi się, że największą marką są ludzie, wśród których czuję się u siebie – mówił Adam Woronowicz. – Nigdy nie zapominam skąd jestem – dodał.

Z kolei ambasadorem podlaskiej gospodarki został Kuchnia Vikinga - catering dietetyczny.

Warto przypomnieć, że w sms-owym plebiscycie na Podlaską Markę Konsumentów, czyli wydarzeniu towarzyszącym głównemu konkursowi, zwyciężyła Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa Bajka w Suwałkach. Łącznie w głosowaniu na ulubione marki z regionu oddano ponad 12 tys. głosów, z czego ponad 3 tys. zdobyła właśnie wygrana placówka.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl