Biznes

Wróć

Podlaska Marka 2020 – znamy zwycięzców

2021-12-16 15:41:05
W czwartek (16.12) ogłoszono laureatów Podlaskiej Marki 2020. To jedna z najbardziej prestiżowych nagród przyznawana w naszym regionie.
P. Babulewicz/UMWP
Wpłynęło 177 zgłoszeń

W tym roku do konkursu Podlaska Marka 2020 zgłoszonych zostało 177 produktów, projektów, działań czy inwestycji. Spośród nich wybrano 27, po 3 w każdej z kategorii: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0. Do 25 listopada można było oddawać głosy na najlepsze inicjatywy. W czwartek (16.12) poznaliśmy zwycięzców konkursu. Tegoroczna gala finałowa miała nieco skromniejszą formę przez pandemię COVID-19. Wydarzenie można było też jednak oglądać na żywo w mediach społecznościowych.

- Podlaska Marka to najstarsza i najbardziej atrakcyjna forma wyróżniania wszystkich podmiotów społeczno-regionalnych, które działają w naszym województwie. To przede wszystkim prestiż dla województwa podlaskiego, że mamy takie firmy, które działają nowocześnie, innowacyjnie, które przynoszą nam zaszczyt i honor – mówi wicemarszałek Marek Olbryś. - Chcemy za pomocą tego konkursu, tych nagród wyróżnić ludzi, docenić i dziękować im za działalność społeczno-gospodarczą, którą mamy honor i potencjał udźwignąć na rzecz naszego województwa – dodał.

Zdaniem wicemarszałka ilość zgłoszeń jest też dowodem, że jako region mamy wiele powodów do dumy.

- Możemy chwalić się się przede wszystkim naszym klimatem, urokliwym, województwa podlaskiego, innowacyjną gospodarką, środowiskiem, ekologią która jest przybliżana też również dla rozwoju gospodarczego, ale też infrastrukturą, można powiedzieć, że nadrabiamy zaległości. Ta siedziba Opery i Filharmonii Podlaskiej świadczy o tym, że tak naprawdę jesteśmy jednym z województw, które najwięcej przeznacza na kulturę i ta kultura też jest takim naszym dobrem wojewódzkim – powiedział wicemarszałek.

Znamy zwycięzców Podlaskiej Marki

W kategorii produkt użytkowy o zwycięstwo walczyli: Katamarany Holiday Boat Sun Deck, Biżuteria z tkaniny dwuosnowowej oraz Lokalni Naturalni – lokalny targ online. Zwycięstwo przypadło ostatniemu z tych kandydatów.

- Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, zwycięstwo motywuje nas do dalszej współpracy. My jesteśmy tylko małą częścią inicjatywy, którą tworzymy. Lokalni Naturalni to są wszyscy wyjątkowi, mali producenci, rolnicy, którzy zgodzili się z nami współpracować i tworzyć tę naszą rodzinę i dzięki którym mamy dostęp do tego naszego podlaskiego bogactwa kulinarnego - powiedział przedstawiciel Lokalnych Naturalnych.

W kategorii produkt spożywczy zwycięstwo przypadło Miodom Pitnym z Augustowskiej Miodosytni. Ta marka pokonała Pierogi Wigierskie oraz Piwo Janusz Moczywąs. Z kolei, jeśli chodzi o wydarzenia, to najlepszy okazał się PKO Białystok Półmaraton (pokonał Festiwal Czeremcha Wielu Kultur i Narodów i Mecze siatkówki z udziałem drużyny Ślepsk Malow Suwałki organizowane w Hali Sportowo-Widowiskowej Arena Suwałki).

- Białystok Półmaraton jest organizowany od 2013 r., w tym czasie udział w wydarzeniu wzięło ponad 30 tys. osób, a ponad 60% tych uczestników było spoza województwa podlaskiego. To świadczy o tym, że Białystok PKO Półmaraton od lat promował Białystok i tym bardziej cieszę się z tej nagrody. Na pewno będziemy robić wszystko, by dalej promować nasz region na arenie polskiej i międzynarodowej – powiedział Grzegorz Kuczyński, szef Fundacji Białystok Biega.

O zwycięstwo w kategorii kultura walczyli: Klimaty Podlasia – Jerzy Rajecki, Up To Date Festival 2020 i Teatr Wierszalin - Objazd mickiewiczowski – wzorem Reduty. Pierwszy na podium znalazł się ostatni z nich.

- Mickiewicz to jest poeta na trudne czasy. To jest poeta od którego się uczymy jak być Polakami, jak ją mamy czuć. Ale Mickiewicz to jest też można powiedzieć pogranicza. To jest poeta, w którym się splatają i wątki polskie, i litewskie, i białoruskie. Jestem bardzo wdzięczny Podlaskiej Marce, że wyróżniła właśnie tę naszą inicjatywę, którą sprowadziłbym do słów Z Mickiewiczem trzeba iść do ludzi - powiedział Piotr Marek Tomaszuk, dyrektor Teatru Wierszalin.

Wśród inwestycji najlepsze okazało się Miejskie Centrum Przesiadkowo-Komunikacujne w Łomży, z kolei najlepszym odkryciem został Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar.

W kategorii społeczeństwo doceniono Grupę Ratowniczą Nadzieja w Łomży, która pokonała tym samym Białostocki Klub Kibiców Niepełnosprawnych BKKN oraz Oazę Radości – plac zabaw przy Klinice Pediatrii, Onkologii i Hematologii UDSK w Białymstoku. W biznesie najlepsza okazała się Grupa technologiczna TenderHut (pokonała Księgarnię taniaksiazka.pl i Mlekovitę), która dodatkowo postanowiła przekazać nagrodę pieniężną, 10 tys. zł na szczytne cele.

W przypadku Projekt 4.0 zwycięstwo przypadło Centrum Badawczo-Rozwojowemu – Wspólne przedsięwzięcie firm z województwa podlaskiego w ramach Przemysłu 4.0 (wśród finalistów znaleźli się też: - Stowarzyszenie pierwszego w Polsce Centrum Sztucznej Inteligencji w Medycynie w Uniwersytecie Medycznym (C-SIM) w Białymstoku i - Technikum Programistyczne INFOTECH w Białymstoku).

Tytuł Podlaska Marka Konsumentów w tym roku przypadł Białostockiemu Klubowi Kibiców Niepełnosprawnych BKKN.

- To jest nagroda nie dla stowarzyszenia, organizacji, tylko dla ludzi, którzy z nimi współpracują. Już sam fakt nominacji był dla nas ogromnym zaszczytem i wyróżnieniem. Bardzo cieszy nas to, że potrzeby osób z niepełnosprawnością są bardziej dostrzegane. A jeszcze bardziej cieszy nas to, że możemy kreować to społeczeństwo - powiedział Wojciech Grabowski, przedstawiciel Stowarzyszenia.

Podlaskie Marki są już wybierane od wielu lat

Podlaska Marka Roku to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów w regionie. Organizowany jest od 2004 r. i rokrocznie cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Przez te wszystkie lata o nagrodę rywalizowało kilkaset produktów i inicjatyw. Zwycięzcy otrzymują nagrodę finansową oraz udział w akcjach promocyjnych. Jednak sam udział w konkursie niesie wiele różnych korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl