Podlaska firma z tytułem lidera wśród marek w Polsce. Podano najnowszy raport
Według najnowszego Raportu Brand Footprint Europe marka Mlekovita zajmuje 1. miejsce wśród najczęściej wybieranych przez Polaków marek FMCG. Wyniki są oparte na całorocznej obserwacji koszyków zakupowych 13,5 mln polskich gospodarstw.
Mlekovita
FMCG oznacza dobra szybko zbywalne, czyli Fast Moving Consumer Goods. Branża FMCG zaopatruje sklepy w produkty spożywcze (np. w pakowaną żywność czy napoje) oraz m.in. środki czystości i kosmetyki.
Mlekovita liderem wyborów zakupowych Polaków
Raport Brand Footprint Europe to szczegółowe badanie, które pokazuje, jakie marki są najchętniej wybierane przez konsumentów w danym kraju. Niekwestionowanym liderem wyborów zakupowych Polaków okazała się podlaska marka Mlekovita, która zajęła 1. miejsce w rankingu głównym FMCG (jest też liderem w podkategorii nabiałowej), osiągając wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) na poziomie 250,1 mln i w przypadku marki Mlekovita wykazuje tendencję rosnącą.
Wskaźnik ten obliczany poprzez pomnożenie trzech liczb: populacji gospodarstw domowych, penetracji (procent gospodarstw domowych kupujących daną markę) i wyboru konsumentów (jak często kupowana jest marka). CRP przedstawia siłę marki na podstawie tego, jak często wybierają ją nabywcy.
– Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej kupowanych przez Polaków marek jest dla nas wyjątkowo satysfakcjonujące i szczególnie ważne, ponieważ jest efektem decyzji zakupowych naszych rodaków. To oni z całej branży FMCG najchętniej wybierają właśnie Mlekovitę – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. I podkreśla:
- To jasny sygnał od konsumentów, że dla nich produkty marki Mlekovita są numerem jeden, wygrywają smakiem i jakością. To dla nas najważniejsze potwierdzenie dobrze wykonanej pracy, wkładanej w spełnianie oczekiwań i potrzeb żywieniowych kupujących.
Czym jest Raport Brand Footprint Europe?
Raport Brand Footprint Europe jest częścią serii Global Brand Footprint tworzonej przez CPS GfK we współpracy z Kantar Worldpanel. Dane pochodzą z 21 rynków europejskich, a przeanalizowanych zostało ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych). Raport obejmuje pięć kategorii FMCG: nabiał, napoje, żywność, środki czystości oraz higiena osobista i uroda. Wyniki raportu zostały przygotowane w oparciu o całoroczną obserwację koszyków zakupowych oraz zachowań gospodarstw domowych w poszczególnych krajach Europy.
Agata Rosińska
24@bialystokonline.pl