Biznes

Wróć

Podlaska firma chce podbić Indie i Zjednoczone Emiraty Arabskie

2018-08-27 14:34:12
Firma z Podlasia podbija coraz to nowe rynki. Teraz sukcesy odnosi w Indiach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Promotech
Nowe rynki są opłacalne

Podlaska firma podbijanie rynków w Indiach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczęła w ubiegłym roku. Wówczas powołano do życia Promotech Fabrication Machines Private Limited w Delhi oraz Promotech Middle East w Sharjah. Już widać pierwsze efekty działalności.

- Obie firmy umacniają się na rynku, obie bardzo skutecznie budują własną sieć sprzedaży. W obu zatrudniliśmy w tym roku kolejne osoby. I chciałbym podkreślić – to właśnie właściwi ludzie są motorem tych spółek i motorem ich sukcesu. Mając takich pracowników - można powiedzieć, że reszta jest prosta – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu i współwłaściciel Promotechu.

Największym sukcesem jest zamówienie 15 wózków spawalniczych od Chicago Bridge & Iron Company NV w Dubaju.

Z kolei Promotech Fabrication Machines Private Limited w Delhi pracuje obecnie nad Kolejami Indyjskimi i rządowymi fabrykami z branży przemysłu ciężkiego:

- Naszym celem jest dostarczanie wydajnych, trwałych i niezawodnych aplikacji, które pomogą naszym klientom podnosić produktywność, jakość i wydajność spawania – mówi Ajay Sehrawat, menadżer sprzedaży regionalnej w PFM. - Od pierwszego roku odnotowujemy rosnące zyski, mamy też ośmiu dystrybutorów aktywnie promujących nasze produkty w całym kraju. Naszym celem jest pierwsze miejsce na rynku hinduskim pod względem obrotu i oferty - dodaje.

Firma-matka już nie musi wspierać finansowo firm-córek

Planom na rozwój podlaskiej firmy sprzyja to, że w Indiach obecnie stawia się duży nacisk na rozwój infrastruktur kolejowej, a co za tym idzie – na na większe niż kiedykolwiek zapotrzebowanie na urządzenia do spawania wagonów.

Zagraniczne firmy obecnie radzą sobie tak dobrze, że nie potrzebują finansowego wsparcia firmy-matki. Zadowalające są także rokowania na najbliższe miesiące.

- Zaaklimatyzowaliśmy się tam i utworzyliśmy spółki, które już pracują na siebie i mają bardzo dobre perspektywy rozwoju. Budowa tych przyczółków jest elementem realizacji naszej strategii, polegającej na budowie globalnej rozpoznawalności marki Promotech - cieszy się Marek Siergiej, prezes Promotechu.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl