Podlasie na eksport, czyli jak wypromować się na zagranicznych rynkach
W poniedziałek (15.12) na Stadionie Miejskim w Białymstoku odbyła się konferencja pt. Podlasie na eksport. Uczestnicy wraz z profesjonalistami zastanawiali się m.in. w jaki sposób poszukiwać zagranicznych inwestorów i jak podbijać rynki na całym świecie.
JK
Spotkanie zostało podzielone na 4 części. Pierwsza z nich skupiła się na perspektywicznych kierunkach rozwoju eksportu, z naciskiem na podlaskich producentów. Następnie wykładowcy opowiedzieli o innowacyjności Podlasia i szerokich możliwościach rozwoju tego regionu. Omówiony został potencjał inwestycyjny oraz wybrane rynki eksportowe. Uczestnicy mieli także szansę wziąć udział w warsztatach, które prowadzili eksperci handlowi.
- Konferencja została zorganizowana w ramach projektu systemowego, który pochodzi od ministra gospodarki. W ramach tego projektu powstało 16 Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów. Jedno z nich znalazło się w województwie podlaskim. Poruszaliśmy tematy ogólne o przedsiębiorczości. W ten sposób chcemy promować Podlasie pod kątem potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców, którzy chcą umiędzynaradawiać swoją działalność poprzez eksport, wyrobów, usług czy produktów – poinformowała współorganizatorka spotkania, Grażyna Porosińska.
W konferencji uczestniczyło ponad 100 osób, które są zainteresowane współpracą z zagranicznymi firmami. Powodzenie projektu sprawiło, że organizatorzy już zapowiadają kolejne spotkania.
Justyna Kozicka
justyna.k@bialystokonline.pl