Podlascy urzędnicy szkolili się na studiach podyplomowych
Lepiej wykształceni urzędnicy - to lepszy samorząd. Z takiego założenia wychodzi Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, który 60 pracownikom urzędów gminnych i powiatowych z naszego regionu zorganizował studia podyplomowe.
sxc.hu
Przez rok samorządowcy uczyli się prawa administracyjnego i zarządzania zasobami ludzkimi. Zajęcia odbywały się na Wydziale Prawa oraz Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Rekrutacja ruszyła 24 stycznia 2011 roku. Każdy urząd mógł zgłosić na studia 1 osobę. Studia podyplomowe z zakresu Prawa Administracyjnego rozpoczęło 40 osób, a z Zarządzania Zasobami Ludzkimi - 20 osób. Nauka trwała 2 semestry, a zajęcia prowadzili głównie pracownicy naukowi Uniwersytetu w Białymstoku.
Studia podyplomowe to część projektu Sprawny samorząd - lepsza Polska II. Pierwszym etapem działań projektowych było opracowanie diagnozy potrzeb w zakresie usprawniania pracy urzędu. Dzięki temu udało się ustalić min. luki kompetencyjne pracowników. W oparciu o wyniki diagnozy realizatorzy projektu oprócz podyplomówek zaplanowali i przeprowadzili też cykl szkoleń dla 300 pracowników administracji samorządowej.
To ważne, bo urzędnikom z wiejskich i miejsko-wiejskich gmin trudno jest podnosić kwalifikacje na własną rękę. Studia i kursy organizowane są zwykle w dużych miastach - kosztuje więc i nauka, i dojazdy. Ostatnim etapem projektu było pilotażowe wdrożenie Modelu Doskonałości EFQM w 5 wybranych urzędach: Korycinie, Perlejewie, Nowogrodzie, Małym Płocku i Wasilkowie.
Projekt Sprawny samorząd - lepsza Polska II dofinansowała Unia Europejska ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uroczyste podsumowanie studiów podyplomowych odbędzie się w sobotę, 17 grudnia o godzi. 10 w sali 312 Wydziału Prawa Uniwersytetu
w Białymstoku.
MAG