Obecna sytuacja nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie jest trudna, a dodatkowo dynamicznie się zmienia. Wiele sklepów jest zamkniętych, jednak nie internetowe. Te, jak można zauważyć, w niektórych branżach przeżywają prawdziwe oblężenie. Ich personel wprowadza przy tym liczne udogodnienia oraz wzmocnienia w zakresie higieny i BHP.
Trzeba jednak pamiętać, że owe przesyłki - i to nie tylko ze sklepów internetowych - trzeba jeszcze dostarczyć. W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom, jak i pracownikom, Poczta Polska wprowadza nowe procedury - zapewniające przede wszystkim bezkontaktowe usługi.
Odbiór bez podpisu
W związku z tym, oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, na przykład dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy, który sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.
Telefon do kuriera, a za pobranie - płatność kartą
Jeśli zaś chodzi o przesyłki paczkowe i kurierskie, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, wówczas przed doręczeniem przesyłki otrzyma on numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma spodziewać się doręczenia.
Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować między innymi kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności nie tylko kartą, ale i BLIK-iem.
Wydzielono bezpieczne strefy
Ponadto od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa. Klienci ustawiają się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których znajdują się oni w odległości mniejszej niż 1 metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika – okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności.
Warto również pamiętać, że obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie:
Placówki.
W przypadku dodatkowych pytań można kontaktować się mailowo (kontakt@poczta-polska.pl) lub telefonicznie. Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych, (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–20.00.
Poczta Polska wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, zaś w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne są one wdrażane bez zbędnej zwłoki.