Dom

Wróć

Plac zabaw oraz przedszkole - tego oczekują od deweloperów rodziny z dziećmi

2014-05-31 00:00:00
Rodziny z dziećmi to najczęstsi klienci deweloperów. Co, Ci ostatni, mają im do zaproponowania w swoich ofertach? Czego oczekują kupujący?
freedigitalphotos.net/tungphoto
Badania dowodzą, że najliczniejszą grupę klientów deweloperów stanowią ludzie w wieku 25-35 lat. Często są to już osoby z dziećmi lub planujące poszerzenie rodziny, a przyszła inwestycja zakupu mieszkania jest pierwszą tego typu w ich życiu. To, jak bogata jest oferta inwestorów dla rodzin z dziećmi stanowi ważny czynnik decydujący o sfinalizowaniu zakupu nieruchomości.

Niedaleko przedszkole oraz plac zabaw

Dla rodziny, w której jest dziecko ważne jest miejsce jego zabaw, a także tereny rekreacyjne wokół budynku. Z ankiety przeprowadzonej wśród ponad 150 agentów sieci Metrohouse wynika, że poszukujący mieszkania często pytają o udogodnienia związane z dziećmi. Twierdzi tak 45 proc. ankietowanych agentów. 80 proc. z nich podkreśla, że rozwiązania w budownictwie skierowane do dzieci są dużym atutem przy sprzedaży mieszkania.

O jakie udogodnienia dla dzieci są pytani doradcy? W kontekście corocznego braku miejsc w przedszkolach nie dziwi fakt, że najczęściej o przedszkole. Na nowych osiedlach często powstają tylko placówki prywatne. Drugim istotnie ważnym elementem jest bliskość placu zabaw -€“ jest o niego pytanych ponad połowa agentów. Rodzice zwracają uwagę na to, jak jest on wyposażony. Zdają sobie sprawę z tego, że może to być nowoczesny kompleks, ale także plac zaledwie z kilkoma urządzeniami.

W pobliżu nowego mieszkania musi znaleźć się miejsce na spacery. Tereny zielone, parki oraz skwery to kolejne elementy, o które są pytani agenci Metrohosue. Listę udogodnień dla klientów z dziećmi zamykają ułatwienia związane z infrastrukturą w budynku, tj. winda, pomieszczenie na wózki. Mało jest pytań, np. o osiedlowe świetlice czy monitoring placu zabaw.

Udogodnienia ze strony deweloperów

Metrohouse zapytał też deweloperów o udogodnienia dla klientów będących rodzicami w prowadzonych przez nich inwestycjach. 58 proc. ankietowanych deweloperów twierdzi, że klienci-rodzice przychodząc do biura sprzedaży zwracają uwagę na rozwiązania przygotowane dla rodzin z dziećmi. 91 proc. inwestorów deklaruje, że w swoich inwestycjach takie stosuje. Podstawą jest winda (83 proc. odpowiedzi) oraz place zabaw.

Deweloperzy deklarują także bliskość terenów zielonych przy swoich blokach (67 proc. odpowiedzi), niedalekie położenie szkół i przedszkoli (50 proc.) oraz podjazdy dla wózków i pomieszczenia do ich przechowywania (40 proc.). Wśród inwestorów mało popularna jest budowa własnych kompleksów sportowych, tj. boiska.

- W niemal każdej inwestycji deweloper planuje plac zabaw, a niektórzy oferują dodatkowo np. klub malucha czy przedszkole na terenie osiedla. Dla kupujących nowe mieszkania decydująca jest infrastruktura tj. szkoły, przychodnia usytuowana w niedalekiej odległości od nowo powstającego osiedla - mówi Włodzimierz Wielogórski, dyrektor działu rynku pierwotnego w Metrohouse.
Adrian Petelski
24@bialystokonline.pl