Aktualności

Wróć

PKP przygotowane na większą liczbę pasażerów

2017-12-23 11:30:25
Grupa PKP przygotowała się na gorący okres świąteczny i noworoczny. Szczególnie, że w tym czasie będzie więcej podróżujących niż zazwyczaj.
pixabay.com
Grupa PKP jest gotowa do wytężonej pracy, jaka ją czeka podczas świąt. Na podróżujących czekają dodatkowe wagony i pociągi. Można się spodziewać patroli funkcjonariuszy Służb Ochrony Kolei. Przygotowane będą też zespoły pogotowia technicznego.

Służby dyspozytorskie będą teraz pracowały pełną parą. Przez całą dobę nie tylko utrzymują kontakt z przewoźnikami i służbami technicznymi, ale i analizują prognozy pogody.

Pod koniec roku w PKP czuwa 168 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego, 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na 10 stacjach na wypadek awarii zapewniono lokomotywy osłonowe. W dyspozycji pozostaje też 147 odśnieżarek, 13 kombajnów oraz 48 pługów odśnieżnych. A, by to wszystko funkcjonowało jak należy potrzebna jest praca pond 10,5 tys. osób.

Wiele osób podróżuje pociągami, by dotrzeć na święta do domu. PKP Intercity cały czas obserwuje frekwencje w składach i tam, gdzie zachodzi potrzeba i jest taka możliwość - włącza dodatkowe wagony.

Warto pamiętać, że przez całą dobę działa też Centrum Wsparcia Klienta, która pomaga podróżującym rozwiązywać różne problemy np. dotyczące organizacji dojazdu do miejsca docelowego czy znalezienie noclegu.

Przed wybraniem się na dworzec warto wcześniej sprawdzić rozkład jazdy i wcześniej kupić bilet. Informacje o odjazdach pociągów można zobaczyć m.in. na stronie PKP, Intercity oraz dzwoniąc na płatną infolinię 703 200 200.

Na największych dworcach w kraju można będzie także spotkać w dniach 22 i 23 grudnia mobilnych informatorów, którzy udzielą pomocy na temat pociągów, lokalizacji peronów oraz dostępnych ofert biletowych.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl