Piwo kryzysu się nie boi
Polacy w dobie kryzysu chętniej rezygnują z czasopism, ubrań, sprzętów domowych czy podróży, niż z ulubionego piwa. Takie wyniki przedstawiają badania SMG/KRC Millward Brown przeprowadzone na zlecenie Kompanii Piwowarskiej.
Oszczędzamy nie tylko na czasopismach i gazetach (23% badanych), podróżach (23%), sprzętach domowych (21%) i ubraniach (19%), ale także na piwie (17%), kosmetykach (17%), a nawet czekoladzie (16%). Na liście rzeczy, z których najmniej jesteśmy skłonni zrezygnować znajduje się mięso, świeże owoce, środki transportu, a także spłata kredytu.
Piwo jest największą kategorią spożywczą w Polsce - jest odpowiedzialne za 30% obrotów (wśród największych 20-tu kategorii spożywczych wg AC Nielsen). Może więc stanowić ciekawy ekonomiczno-społeczny barometr dla zmian na polskim rynku. Badania przeprowadzono na grupie piwoszy (18-65 lat) w okresie lipiec - wrzesień 2009.
MAG