Bezpieczniejsza jest droga telefoniczna i internetowa
W związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem w Polsce Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku zachęca klientów urzędów skarbowych województwa podlaskiego do korzystania z informacji telefonicznej oraz usług elektronicznych, których oferta znajduje się na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl. Taka forma kontaktu jest dużo bezpieczniejsza od osobistej wizyty w urzędzie.
Numery telefonów do poszczególnych placówek znajdują się na stronie internetowej podlaskiej Krajowej Administracji Skarbowej. Jeśli ktoś będzie chciał połączyć się z Pierwszym Urzędem Skarbowym w Białymstoku, to powinien wykręcić numer centrali: 85 878 4100 (lista wszystkich numerów:
tutaj), w przypadku Drugiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku są to numery 85 878 5100, 85 743 3640, 85 743 3010 (lista wszystkich numerów:
tutaj).
Wojewódzka i krajowa infolinia telefoniczna PIT
Osoby mające pytania dotyczące wypełnienia zeznania rocznego najlepiej, by skorzystały z wojewódzkiej infolinii telefonicznej PIT. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15–15.15 pod numerem telefonu: 538 632 162.
Cały czas można także korzystać ze wsparcia Krajowej Informacji Skarbowej pod numerami telefonów: 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych), 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych), +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Infolinie Krajowej Informacji Skarbowej działają od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00.
Jak przyznaje Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku, dzięki ograniczeniu bezpośrednich kontaktów zmniejszymy zagrożenia związane z potencjalnym rozprzestrzenianiem się koronawirusa, co powinno stanowić nasz wspólny priorytet.
Możesz już sprawdzić status zwrotu nadpłaty
Izba Administracji Skarbowej poinformowała również o nowości w usłudze Twój e-PIT, jaką wprowadzono od tego roku. Chodzi o możliwość sprawdzenia, na jakim etapie jest zwrot nadpłaty podatku przez urząd skarbowy. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki Złożone dokumenty.
W usłudze Twój e-PIT będzie informacja o każdym etapie zwrotu nadpłaty:
- kiedy PIT zostanie wysłany i dotrze on do urzędu skarbowego,
- kiedy rozliczenie trafi do rozliczenia. Oznacza to, że nadpłata wkrótce trafi na rachunek podatnika (podana będzie też wysokość zwrotu),
- kiedy PIT zostanie rozliczony. Oznacza to, że nadpłatę podatku już zwrócono na rachunek bankowy – jeśli był wskazany w PIT albo zgłoszony w latach poprzednich – lub przekazem pocztowym.
Warto przy tym pamiętać, że zwrot nadpłaty nastąpi szybciej, jeśli podatnik wskazał swój rachunek bankowy, na który go przekazać. Można to zrobić przez złożenie korekty swojego e-PIT albo formularza ZAP-3 (w systemie e-Deklaracje na podatki.gov.pl).
Jeśli nadpłata nie przekracza 23,20 zł i nie wskazano rachunku bankowego do zwrotu, to należy zgłosić się, by nadpłata została zwrócona.
Przeczytaj też:
Twój e-PIT. Sprawdź, jakie zaszły zmiany