Aktualności

Wróć

Piłeś? Nie jedź!. Ruszyła kolejna kampania przeciw pijanym kierowcom

2011-04-13 00:00:00
Rozpoczęła się kolejna edycja kampanii społecznej Piłeś? Nie jedź!. Statystyki wykazują, że wzmożone kontrole drogowe oraz działania edukacyjne przekładają się na zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.
sxc.hu
Przekaz tegorocznej edycji kampanii Piłeś? Nie jedź! ma trafić do setek tysięcy osób w całym kraju.

Pijany chłopak, odwozi po imprezie dziewczynę; powoduje wypadek, którego ona nie przeżyje - wymowny spot, mocno działający na emocje powinien wpłynąć zwłaszcza na młodych ludzi.

Spoty pojawią się w ogólnokrajowej telewizji, kinach w całej Polsce, ekranach LED na uczelniach wyższych, w autobusach komunikacji miejskiej i na ulicach. Z informacją o kampanii będą mogli się także zapoznać użytkownicy telefonów komórkowych korzystający z technologii Bluetooth. Przygotowano też kilkadziesiąt tysięcy ulotek, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych. Podczas plenerowych imprez wykorzystane zostaną symulatory dachowania oraz symulatory jazdy z modułem prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu.

Miniony rok to już kolejny, w którym poprawiło się bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Doszło do prawie 39 tys. wypadków drogowych, ale w porównaniu do 2009 r., ich liczba zmalała o ponad 5 tys. W 2010 r. ujawniono prawie 166 tys. przypadków jazdy pod wpływem alkoholu, ale było to o 7439 mniej niż w 2009 r.

E.S.