Piękny Wschód. Kampania przełamuje myślenie o Polsce Wschodniej
Kampania Piękny Wschód promuje województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Polska Organizacja Turystyczna przedstawiła jej wstępne efekty.
www.polskiwschod.pl
Podsumowuje je badanie rozpoznawalności promowanych regionów Polski Wschodniej przeprowadzone przez POT. Wynika z niego, że prawie 30 proc. badanych uznaje wschodnie regiony Polski za odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, natomiast prawie 40 proc. rozważa spędzenie tam swojego potencjalnego wypoczynku. Ponadto 13 proc. badanych wskazało Polskę Wschodnią jako region atrakcyjny na wyjazdy zimowe. Najpopularniejszymi regionami są Mazury i Bieszczady.
Główny cel kampanii to promocja pięciu wschodnich województw oraz zachęcenie do korzystania z oferty turystycznej Polski Wschodniej. Kampania przekonuje o tym, że Polska Wschodnia to bogactwo atrakcji turystycznych i doskonałe miejsce dla lubiących aktywny wypoczynek, a także turystów przyjeżdżających z całymi rodzinami. W ramach kampanii pojawiały się reklamy w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Uruchomiono również portal www.pieknywschod.pl dostępny w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej. Znalazła się na nim baza atrakcji turystycznych, baza noclegowa oraz praktyczny e-przewodnik. Turyści mogą zapoznać się z kalendarzem imprez w poszczególnych województwach, a po takiej wyprawie pochwalić się na stronie własnymi zdjęciami z wyjazdu do Polski Wschodniej.
Kampania wystartowała w 2010 r. jako projekt finansowany z Programu Rozwój Polski Wschodniej. Potrwa do lipca 2012 r. Budżet przedsięwzięcia wynosi blisko 24 mln zł.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl