Paszport otrzymamy tylko w wyjątkowych sytuacjach
Wprowadzono bardzo duże ograniczenia w pracy Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, a także w jego biurach paszportów w Łomży i Suwałkach.
Dorota Mariańska
W związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, od poniedziałku (16.03) zmieniają się zasady przyjmowania klientów w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim.
Wizyty anulowane
Wszystkie wcześniej umówione wizyty w zakresie spraw załatwianych przez wydziały urzędu zostały anulowane. Wstrzymano również rezerwację nowych spotkań. W wyjątkowych sytuacjach interesanci mogą wcześniej skontaktować się telefonicznie z wydziałem merytorycznym załatwiającym sprawę.
Pracownicy wojewody sugerują, żeby zamiast iść do urzędu, udać się na pocztę: Apelujemy o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą pocztową na adres Urzędu: Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku; ul. Mickiewicza 3; 15-213 Białystok; Wydział ...
Wszyscy klienci, którzy chcą skorzystać z prawa zapoznania się z materiałem dowodowym, powinni wcześniej skontaktować się z Punktem Obsługi Klienta, tel. 85 743 93 15.
Paszport tylko w wyjątkowych sytuacjach
Natomiast w sprawie złożenia wniosku na dokument paszportowy spotkania z urzędnikiem będą umawiane tylko w sytuacjach wyjątkowych (udokumentowanych), wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerami telefonów: Białystok - 85 742 65 91 lub 85 670 24 13; Łomża - 86 216 37 04; Suwałki - 87 566 41 18.
Odbiór gotowych dokumentów odbywać się będzie tylko w wyjątkowych sytuacjach w godzinach 13.00-15.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (numery jak wyżej).
Warto też pamiętać, że wiele spraw można załatwić na portalu www.epuap.gov.pl. Aby potwierdzić profil zaufany, nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej - na stronie www.pz.gov.pl.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl