Aktualności

Wróć

Oszuści wciąż próbują wyłudzić pieniądze metodą na PGE

2022-09-23 09:37:48
PGE często wysyła wiadomości z przypomnieniem o terminach płatności, jednak zawsze podany jest w nich nr klienta lub nr faktury. Ponadto nigdy w sms-ach nie ma linków do płatności internetowych.
Malwina Witkowska
Oszuści znów wysyłają wiadomości, w których próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe, podszywając się pod sprzedawców prądu. Spółka z Grupy PGE apeluje o szczególną ostrożność i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w komunikacji elektronicznej.

- Działania cyberoszustów pojawiają się co jakiś czas. W przypadku podszywania się pod sprzedawców energii, konsumenci otrzymują wiadomość sms o rzekomej niedopłacie do rachunku za prąd, co może skutkować odcięciem dostaw energii. Podana w fałszywej wiadomości kwota najczęściej jest niewielka. Jednocześnie sms zawiera aktywny link do płatności internetowej - informuje Grupa PGE.

W związku z tym, PGE Obrót prosi klientów o zachowywanie ostrożności, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym i pod żadnym pozorem nie klikanie w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach elektronicznych.

PGE Obrót, podobnie jak inni sprzedawcy produktów i usług, wysyła do klientów wiadomości sms z przypomnieniem o terminach płatności. Jak je zweryfikować? W wiadomościach pochodzących od PGE Obrót zawsze podany jest nr klienta/nr faktury. Ponadto nigdy nie ma linków do płatności internetowych.

Sprzedawca energii z Grupy PGE podkreśla, że przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki na zlecenie PGE są blokowane. Działania oszustów są również zgłaszane do organów ścigania.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl