Kryminalne

Wróć

Oszuści nie próżnują! Tym razem 65-latka straciła ponad 4500 zł

2021-06-07 16:41:11
Chciała zainwestować swoje oszczędności. Zainstalowała w telefonie program podany przez oszusta i w ten sposób udostępniła mu dane do konta. Hajnowianka straciła ponad 4500 zł.
pixabay.com
Hajnowscy policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustami działającymi metodą na zdalny pulpit.

Przestępca działający metodą na zdalny pulpit oszukał 68-latkę na ponad 4500 zł. Pod koniec maja do kobiety zadzwonił fałszywy konsultant proponując inwestycje gotówkowe.

Jak informuje KPP w Hajnówce, oszust polecił kobiecie zainstalować aplikację, dzięki której będzie ona mogła łatwo zarobić pieniądze. Dzięki aplikacji fałszywy konsultant zdobył dane do konta 68-latki. Następnie dopytywał kobietę o dane dostępowe do konta, które seniorka udostępniła. Niestety hajnowianka wykonała kolejne instrukcje oszusta i przelała na wskazane numery bankowe łącznie 3800 zł. Kolejnego dnia konsultant ponownie zadzwonił do seniorki i poinformował ją, że dzięki inwestycji zarobiła już 700 dolarów. Jak się okazało, z konta kobiety zniknęły kolejne pieniądze. Dodatkowo, oszust próbował zaciągnąć kredyt na dane 68-latki na kwotę 50 tys. zł.

W wyniku całego procederu hajnowianka straciła ponad 4500 zł.

Co robić by nie paść ofiarą oszusta? Policjanci zalecają:

- przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów;

- pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;

- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;

- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
Paulina Górska
paulina.gorska@bialystokonline.pl