W tym roku studenci, którzy chcą pojechać na wakacyjne staże za granicę, będą pracować nad przygotowaniem strategii komunikacji dla Fundacji ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Do wyboru są trzy tematy, a każdy z nich dotyczy jednego z aspektów działalności Fundacji.
Trójka zwycięzców konkursu będzie stawiać swoje pierwsze kroki zawodowe w Brukseli i Londynie, w agencjach Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR. Przygotowane przez nich strategie PR trafią do Fundacji ITAKA, która będzie mogła wykorzystać najciekawsze pomysły.
Do studentów należy przygotowanie strategii komunikacji wspierającej wybrane działanie czy program Fundacji: na przykład kampanię Nie uciekaj, adresowaną do nastolatków. W zaplanowaniu komunikacji z tą grupą docelową na pewno pomoże dobra znajomość mediów społecznościowych, czyli praktyczna wiedza, której studentom nie brakuje.
- Działania kierowane do nastolatków w ramach kampanii Nie uciekaj wymagają szczególnie kreatywnego podejścia, tak aby przekaz profilaktyczny, z założenia mało atrakcyjny, dotarł do młodzieży - wskazuje Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA - Dotykamy tu ważnego problemu społecznego, według statystyk policyjnych co roku ucieka z domu około 3500 nastolatków. Fundacja kieruje działania komunikacyjne nie tylko do uciekinierów, ale także do młodzieży zagrożonej ucieczkami, do ich rodziców i opiekunów.
Zadania są zróżnicowane, osobom nastawionym bardziej na realia biznesowe, niż społeczne, może spodobać się temat drugi: zaplanuj strategię komunikacji promującej Fundację ITAKA jako atrakcyjnego partnera dla przedsiębiorstw realizujących strategie CSR. - To zadanie jest na pewno największym wyzwaniem - mówi Joanna Gogolińska - wpisanie działań ITAKI w strategię CSR firm nie jest proste, gdyż tematyka zaginięć jest stosunkowo mało znana i odbiega od głównych obszarów działań CSR firm.
Dla osób, które jeszcze nigdy nie pisały strategii PR, organizatorzy udostępnili na stronie internetowej przewodnik: Jak pisać (i prezentować) strategie komunikacji.
Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków i wszystkich trybów studiów: dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych.
Więcej o konkursie na stronie:
http://www.imm.com.pl/praktykuj2012