Nauka

Wróć

Ostatnia szansa na praktyki w Londynie

2012-03-16 00:00:00
Studenci, którzy chcą w wakacje pojechać do Londynu i Brukseli na praktyki w agencjach PR-owych, nie mają już wiele czasu. Tylko do końca marca mogą nadsyłać próbki swoich możliwości w postaci projektów strategii PR. To już IX edycja konkursu stażowego PRaktykuj za granicą.
materiały organizatora
W tym roku studenci, którzy chcą pojechać na wakacyjne staże za granicę, będą pracować nad przygotowaniem strategii komunikacji dla Fundacji ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Do wyboru są trzy tematy, a każdy z nich dotyczy jednego z aspektów działalności Fundacji.

Trójka zwycięzców konkursu będzie stawiać swoje pierwsze kroki zawodowe w Brukseli i Londynie, w agencjach Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR. Przygotowane przez nich strategie PR trafią do Fundacji ITAKA, która będzie mogła wykorzystać najciekawsze pomysły.

Do studentów należy przygotowanie strategii komunikacji wspierającej wybrane działanie czy program Fundacji: na przykład kampanię Nie uciekaj, adresowaną do nastolatków. W zaplanowaniu komunikacji z tą grupą docelową na pewno pomoże dobra znajomość mediów społecznościowych, czyli praktyczna wiedza, której studentom nie brakuje.

- Działania kierowane do nastolatków w ramach kampanii Nie uciekaj wymagają szczególnie kreatywnego podejścia, tak aby przekaz profilaktyczny, z założenia mało atrakcyjny, dotarł do młodzieży - wskazuje Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA - Dotykamy tu ważnego problemu społecznego, według statystyk policyjnych co roku ucieka z domu około 3500 nastolatków. Fundacja kieruje działania komunikacyjne nie tylko do uciekinierów, ale także do młodzieży zagrożonej ucieczkami, do ich rodziców i opiekunów.

Zadania są zróżnicowane, osobom nastawionym bardziej na realia biznesowe, niż społeczne, może spodobać się temat drugi: zaplanuj strategię komunikacji promującej Fundację ITAKA jako atrakcyjnego partnera dla przedsiębiorstw realizujących strategie CSR. - To zadanie jest na pewno największym wyzwaniem - mówi Joanna Gogolińska - wpisanie działań ITAKI w strategię CSR firm nie jest proste, gdyż tematyka zaginięć jest stosunkowo mało znana i odbiega od głównych obszarów działań CSR firm.

Dla osób, które jeszcze nigdy nie pisały strategii PR, organizatorzy udostępnili na stronie internetowej przewodnik: Jak pisać (i prezentować) strategie komunikacji.

Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków i wszystkich trybów studiów: dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych.

Więcej o konkursie na stronie: http://www.imm.com.pl/praktykuj2012
MAG