Optymistyczna przyszłość w oczach przedsiębiorców
Rozszerzenie swojej oferty, poszukiwania nowych rynków oraz podwyższanie kwalifikacji pracowników - to najczęstsze plany polskich przedsiębiorców.
Badania na temat nastrojów w firmach wykonano na zlecenie Grant Thornton International. Jak podaje Konfederacja Pracodawców Polskich są zbieżne z ich analizą wykonywaną u progu nowego roku.
Wyniki badań wskazują wyraźnie, że przedsiębiorcy chcą zdobywać nowe rynki. Tymczasem nie istnieje spójna strategia promocyjna Polski i jej produktów, co przynosi szkodę naszemu krajowi i jest przedmiotem uzasadnionej krytyki. Globalna gospodarka wymaga, aby Polska miała jasne pozycjonowanie strategiczne, spójną strategię komunikacji i skuteczny mechanizm promocji produktów Made in Poland.
KPP ocenia, że najlepsze byłoby rozpisanie konkursu na promocję gospodarczą, turystyczną, polityczną, historyczną i kulturową - właśnie konkurs zapewniłby najlepszą jakość strategii. Jej kierunki określać miałby resort gospodarki, działaniami zaś zajęłyby się organizacje pozarządowe i biznesowe.
Polska jest dla wielu wzorem kraju, który pokonał kryzys. Było to możliwe dzięki kreatywności, elastyczności i właściwemu finansowaniu działalności przez przedsiębiorców. Teraz mają nadzieję, że czeka ich okres dynamicznego rozwoju.
andy