Ogólnoeuropejska kamapnia przeciwko cyberprzemocy
Tysiące europejskich dzieci i nastolatków pada ofiarą cyberprzemocy. Są dręczone, boleśnie ośmieszane i zastraszane przez SMS-y, e-maile, na czatach i na portalach społecznościowych. Rusza ogólnoeuropejska kampania na rzecz wprowadzenia w sieci przycisku bezpieczeństwa, który zapewni łatwy dostęp do uzyskania pomocy.
sxc.hu
Pismo Reader's Digest od czterech miesięcy prowadzi kampanię na rzecz wprowadzenia przycisku bezpieczeństwa we wszystkich krajach Europy wzorem brytyjskiego Safety Buttom - ikonki na stronach internetowych, która pozwala szybko skontaktować się z centrum pomocy w razie problemu.
Od 27 września zbierane są głosy za tym rozwiązaniem w nowych ankietach - jednej skierowanej do dorosłych, drugiej do dzieci i nastolatków - dostępnych na
http://www.digest.pl i na specjalnej stronie kampanii
http://www.protectchildrenonthenet.com
Ankiety będą prowadzone do końca 2011 roku. Na początku przyszłego roku Reader's Digest przedstawi ich wynik Unii Europejskiej, władzom lokalnym i branży internetowej. Do tej pory wypełniło ją już 50 tysięcy Europejczyków.
MAG