Zdrowie

Wróć

Oceń jakość obsługi w szpitalu. Ankieta satysfakcji już działa

2013-12-25 00:00:00
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego uruchomił specjalną ankietę satysfakcji pacjentów. Pacjenci mogą w niej ocenić jakość obsługi w szpitalach.
sxc.hu
Ankieta dotyczy placówek, które są podległe Podlaskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu. Są to: Białostockiego Centrum Onkologii oraz szpitale wojewódzkie w Białymstoku, Suwałkach i Łomży. Pacjenci mogą ocenić w ankiecie jakość leczenia i opiekę, jaką świadczyła jej dana placówka.

– Wypełnienie ankiety zajmuje zaledwie kilka minut – mówi Karol Pilecki, członek zarządu województwa podlaskiego – Pacjenci mogą ocenić m.in.: efekt leczenia, czy lekarza prowadzącego.

Ocena satysfakcji pacjentów ma pokazać urzędowi czego w podlaskich szpitalach jeszcze brakuje.

- Każdego roku placówki otrzymują duże dofinansowanie, chcemy wiedzieć z czego pacjenci są zadowoleni, a czego im tak naprawdę brakuje - dodaje Karol Pilecki.

Ankiety są anonimowe, z jednego komputera można ją wypełnić tylko raz. Pierwsze podsumowanie zebranych opinii odbędzie się w lutym, a następnie ankieta już cały czas będzie dostępna na stronie urzędu. Wyniki będą zbierane raz w miesiącu.

- Jeżeli okaże się, że jest źle, to będziemy podejmować konkretne działania - mówi Karol Pilecki.

Możliwe, że będą to na przykład dodatkowe szkolenia dla personelu. Dotychczas skargi i zażalenia na obsługę można było złożyć osobiście w szpitalu. Ankiety satysfakcji pacjenta mają składać się na całościową ocenę jakości placówek leczniczych, które są nadzorowane przez zarząd województwa.

Ankieta satysfakcji pacjenta jest dostępna tutaj.
Łukasz Wiśniewski
lukasz.w@bialystokonline.pl