Aktualności

Wróć

Obwodnica Wasilkowa zostanie rozbudowana

2023-10-05 13:28:38
Wyłoniono chętnych do budowy drugiej jezdni obwodnicy Wasilkowa, która będzie spełniać standardy drogi ekspresowej. O kontrakt ubiega się 10 firm. Kto zgłosił się do przetargu?
UM Wasilków
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wynikach przetargu ogłoszonego 21 lipca bieżącego roku na budowę 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Czarna Białostocka – Białystok Północ (Sochonie).

Oferty złożyło 10 wykonawców:

- Unibep S.A.,
- Polaqua Sp. z o.o.,
- Stecol Corporation,
- PORR S.A.,
- Mota Engil Central Europe S.A.,
- Mirbud S.A.,
- Kobylarnia S.A.,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych,
- Intercor Sp. z o.o.,
- Mostostal Warszawa S.A.,
- Strabag Sp. z o.o.,
- Budimex S.A.

Każdy z nich zadeklarował maksymalny, 10-letni okres gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze oraz obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem.

Najniższą cenę - 347 795 124,79 zł - zaproponowała firma Unibep, jednak jeszcze nie doszło do żadnych deklaracji ani podpisania umowy z wybranym wykonawcą.

Rozbudowa obwodnicy Wasilkowa. Co się zmieni?

Na istniejącej obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia (po stronie południowej, zbliżonym śladem do obecnej drogi DK19), a dotychczasowa zostanie przystosowana do parametrów drogi ekspresowej i dodatkowo będzie na niej wymieniona warstwa ścieralna. Zaplanowano po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasami awaryjnymi. Na całym odcinku przewidziano 18 obiektów inżynierskich, z tego 14 zostanie wybudowanych od nowa lub w przypadku istniejących - rozbudowana o pomost dla drugiej jezdni.

Inwestycja realizowana będzie w systemie zaprojektuj i zbuduj. Oznacza to, że wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, rozpocznie prace od zaprojektowania drogi wraz z przyległą do niej infrastrukturą.

S19 na Podlasiu

Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim będzie miała ponad 177 km długości. Jej realizację podzielono na 15 krótszych odcinków:

- Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane;
- Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, w przetargu – weryfikacja ofert;
- Czarna Białostocka – Białystok Północ, 13 km, w przetargu – otwarcie ofert;
- Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 8,8 km, w przetargu;
- Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej);
- Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, otrzymano nową DŚU (decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach);
- Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, otrzymano nową DŚU;
- Białystok Południe – Wojszki, ok.  11,2 km, otrzymano nową DŚU;
- Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, otrzymano nową DŚU, w przygotowaniu;
- Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji – oczekiwanie na ZRID;
- Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;
- Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 6 km (GP), w realizacji - oczekiwanie na ZRID.
Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.reducha@bialystokonline.pl