Biznes

Wróć

Obrastają w piórka. I rozdają nagrody. W konkursie Biedronki można zdobyć 100 tys. zł

2016-02-23 18:29:50
Rusza II edycja konkursu literackiego Biedronki. Zwycięzcom (autorowi tekstu oraz ilustratorowi) przypadną nagrody pieniężne w wysokości 100 tys. zł.
Ewelina Sadowska-Dubicka
Jeronimo Martins Polska SA, właściciel sieci sklepów Biedronka, właśnie ogłosił, że rusza II edycja konkursu literackiego Piórko 2016. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci. Skierowany jest on do autorów i rysowników, którzy dotąd nie publikowali swoich prac. Organizatorom przyświeca cel wydania publikacji, która przeniosłaby swoich odbiorców w świat opowieści i ilustracji. Książka ma być adresowana do dzieci w wieku od 4 do 10 lat.

Konkurs przebiega dwuetapowo. Najpierw przewidziano wyłonienie najlepszego tekstu, a następnie – najlepszej zaproponowanej oprawy graficznej. Zwycięzcom przyznane zostaną nagrody pieniężne po 100 tys. zł. Organizatorzy gwarantują również opublikowanie dzieła i jego sprzedaż w sklepach należących do sieci Biedronka.

Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2015 roku. Jej laureatkami zostały Katarzyna Szestak - autorka tekstu oraz Natalia Jabłońska - autorka ilustracji. Książkę Szary domek, będącą zwieńczeniem ich twórczej pracy, sprzedano w liczbie ponad 30 tys. egzemplarzy. Punktem wyjścia dla organizowania konkursu w Polsce była inicjatywa Pingo Doce Children’s Literature Award, realizowana przez grupę Jeronimo Martins w Portugalii.

Jak wynika z informacji otrzymanych przez nasz portal z biura prasowego Jeronimo Martins Polska SA, w 2015 roku do konkursu zgłoszonych zostało ponad 4 tys. prac i ponad 1 000 kompletów ilustracji - w obu kategoriach prace autorów z woj. podlaskiego stanowiły po 2 proc. wszystkich zgłoszeń.
Marta Drozdowska-Bednarz
marta.d@bialystokonline.pl