Wschodniosłowiańskie kolędy
Płyta Orthodox Christmas - Oh, What a Wonder! została nagrana w składzie: Marta Wróblewska - sopran, Aleksandra Pawluczuk - mezzosopran, Paweł Pecuszok - tenor i Przemysław Kummer - bas/baryton. Na krążku znalazły się kolędy wschodniosłowiańskie.
Wyrazistość, muzykalność, niezwykle ciepły klimat dźwiękowy, szacunek dla stylu i tradycji wykonawczej kolęd Kościoła Wschodniego oraz uniwersalne piękno solowego współbrzmienia - to zasadnicze atrybuty tego nagrania.
W kolędach wschodniosłowiańskich dominuje prostota i melodyjność, ale niekiedy te cechy przenikają się z wyrafinowaniem, trudną i wymagającą artykulacją albo szybkimi tempami. Wszystko to gwarantuje zróżnicowanie nastrojów, przeżyć i konwencji estetycznych - od glorii, triumfu, pastoralnej radości i liturgicznego entuzjazmu, po klimaty refleksyjne, sentymentalne i nostalgiczne lub ludyczne, przy tym silnie naznaczone tradycją i kozacką swadą.
Dzięki kunsztownym, zrównoważonym dynamicznie interpretacjom troparionów, kondakionów, starych pieśni bożonarodzeniowych oraz kompozycji takich ukraińskich mistrzów jak Dymitr Bortniański, Artemij Wedel, Kyrył Stecenko, Mykoła Leontowycz czy Ołeksandr Koszyc, Ensemble QuattroVoce przenosi słuchacza w czasie i przestrzeni i zaprasza do świętowania Bożego Narodzenia w obrządku wschodnim.
Płyta ukazała się nakładem wytwórni Acte Prealable.
Album będzie promować koncert. Rozpocznie się on o godz. 18.00 w parafii Zmartwychwstania Pańskiego w Białymstoku przy ul. gen. Sikorskiego 9 (świetlica parafialna). Wstęp jest wolny. Portal BiałystokOnline jest patronem medialnym wydawnictwa.
Oryginalny repertuar, harmonijna całość
Ensemble QuattroVoce to kwartet wokalny utworzony w roku 2011 przez absolwentów klas śpiewu solowego Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Białymstoku. Zespół prezentuje dobór oryginalnego repertuaru oraz własny styl i interpretację opartą na równorzędnym traktowaniu poszczególnych głosów, co w efekcie tworzy harmonijną, zrównoważoną całość i organiczne niemal współgranie. Indywidualny wkład i zaangażowanie śpiewaków pozwalają na osiąganie interesującej, niebanalnej interpretacji utworów chóralnych w obsadzie solowej. Zespół Ensemble QuattroVoce w swoich wykonaniach zwraca szczególną uwagę na przejrzystość formy oraz znaczenie słowa, przekazu i liryki.
Członkowie zespołu mają na koncie zarówno indywidualne występy w recitalach solowych lub kameralnych, jak i udział w przedsięwzięciach zespołowych z dużymi dziełami oratoryjnymi i kantatowymi. Uczestniczą w przedstawieniach operowych i festiwalach (Misteria Paschalia w Krakowie, Muzyka zaklęta w drewnie, Festiwale Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce i Białymstoku, Festiwal G.G. Gorczyckiego).
Każdy z członków Ensemble QuattroVoce aktualnie prowadzi również własną działalność artystyczną, pedagogiczną i fonograficzną, dokonując m.in. nagrań z renomowanymi polskimi zespołami muzyki dawnej, Operą i Filharmonią Podlaską oraz nagrań solowych (w tym dla takich wytwórni jak Acte Prealable, Musicon czy DUX).
Ponadto niektórzy śpiewacy z Ensemble QuattroVoce koncertowali, zarówno w Polsce, jak i zagranicą, z renomowanymi zespołami muzyki dawnej i barokowej jak Le Poeme Harmonique, Ars Nova, Subtilior Ensemble, Il Tempo, Musica Florea, Concerto Polacco, Baroque Collegium 1685, współpracując ze znakomitymi dyrygentami (Vincent Dumestre, Andrew Parrott, Marek Toporowski, Simon Standage, Paul Goodwin). Ten szeroki zakres współpracy, doświadczenie artystyczne oraz indywidualne preferencje muzyczne artystów nadają zespołowi oryginalne cechy stylistyczne i specyficzne miękkie, lecz wyraziste brzmienie.
Zespół nagrał dotychczas kilkanaście płyt, m.in. muzykę sakralną Maksyma Berezowskiego Liturgy of Communion Verses, the sacred works of the 18th century, Dominus natus est - Kolędy.
Zobacz też:
Kolędy Wschodniosłowiańskie - koncert promujący płytę