Bezpieczeństwo
Nowy Tucson został wyposażony w elementy zwiększające komfort pasażerów oraz systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, m.in. automatycznego hamowania działający w trzech trybach (w razie potrzeby mechanizm zatrzyma samochód), utrzymywania toru jazdy oraz monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem. Dwa ostatnie z wymienionych mechanizmów bazują na radarach umieszczonych pod zderzakiem tylnym, jeżeli auto jedzie do przodu, to monitorowane jest martwe pole, jeżeli na wstecznym – te same radary wykrywają przeszkody z lewej lub prawej strony tyłu pojazdu.
Auto okazało się jednym z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie i otrzymało maksymalną notę: 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. W badaniach tych zwrócono uwagę na systemy utrzymywania pasa ruchu oraz informacji o znakach ograniczenia prędkości.
Hyundai Tucson otrzymał również wysoką lokatę w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez amerykański Instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Pojazd poddano dwóm sprawdzianom. W pierwszym nastąpiło tradycyjne uderzenie w przeszkodę od strony kierowcy, natomiast w drugim od strony pasażera. Tucson poradził sobie z obydwoma testami. Co więcej, w swoim segmencie jest on jak na razie jedynym modelem, który przeszedł próbę small overlap z obydwu stron z dobrym wynikiem.
Jest to auto, które łączy najmocniejsze materiały z technologiami. Kabina pasażerska wykonana została ze stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS) w procesie tłoczenia na gorąco. Samochód posiada także aktywną maskę, która w razie kolizji czołowej z pieszym unosi się, aby zamortyzować uderzenie. Ponadto kierunkowskazy umieszczone w obudowie lusterek bocznych wyraźnie zwracają uwagę innych użytkowników drogi, podnosząc bezpieczeństwo manewrów skręcania i zmiany pasa.
W samochodzie można czuć się bezpiecznie również dzięki statycznemu doświetlaniu zakrętów. Podczas pokonywania ich w nocy system SBL kieruje wiązkę światła w kierunku, w którym skręca kierowca. Samochód wyposażono także w 6 poduszek (2 czołowe, 2 boczne z przodu oraz 2 kurtyny biegnące wzdłuż obu stron kabiny).
Jest moc
Tucson charakteryzuje się szeroką gamą silników: 1.6 GDI 136KM i 176KM oraz Diesel 1.7 115KM, 2.0 136KM i 2.0 184KM. Nowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 177KM dostępny jest z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT) oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Wszystkie silniki spełniają normę emisji CO2 Euro6. Samochód zaopatrzony został także w automatyczny tempomat, co oznacza, że wybieramy prędkość lub limit prędkości, następnie będzie ona utrzymywana przez system do momentu, gdy zainterweniujemy naciskając gaz, hamulec lub sprzęgło.
Ciekawy i praktyczny
Auto zawiera system nawigacji TomTom Live z siedmioletnią, darmową subskrypcją. Hyundai Tucson został zbudowany na całkowicie nowej platformie, dzięki czemu powiększyła się przestrzeń wewnątrz samochodu. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej, klapa otwiera się automatycznie, gdy kluczyk zbliżeniowy znajdzie się przez 3 sekundy w pobliżu tylnej części pojazdu. Natomiast dzięki rolecie bagażnika, cokolwiek się w nim znajdzie, będzie ukryte przed wzrokiem ciekawskich. Ponadto w oparciu tylnej kanapy znajduje się uchwyt na zakupy. Co więcej, pasażerowie tylnej kanapy mogą sterować nawiewami powietrza z miejsca, w którym się znajdują.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej:
Nord Auto Hyundai
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]