Nieświadomie dała oszustom dostęp do swojego konta. Straciła 115 tys. zł
Tym razem ofiarą oszustów padła białostoczanka, która straciła 115 tys. zł. By zabezpieczyć pieniądze, za namową rzekomego konsultanta, nieświadoma niczego kobieta na swoim telefonie zainstalowała oprogramowanie typu AnyDesk.
Pixabay
Funkcjonariusze z z białostockiej trójki otrzymali zgłoszenie od kobiety, która straciła sporą sumę pieniędzy.
- Od pokrzywdzonej 39-latki usłyszeli, że na jej numer telefonu, zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Rzekomy konsultant poinformował, że ktoś próbował w Niemczech zaciągnąć kredyty na jej dane. Dodał, że wszystkie transakcje zostały zablokowane przez bank. Żeby jednak w przyszłości nie dochodziło do takich sytuacji konieczne jest zainstalowanie aplikacji, której zadaniem będzie ochrona pieniędzy 39-latki - poinformowali funkcjonariusze z KMP Białystok.
Konsultant chwilę później przekazał białostoczankę, że za chwilę przełączy ją do konsultanta technicznego, który poinstruuje, co ma dalej robić.
- Kobieta zaczęła rozmawiać z kolejnym mężczyzną, który polecił jej zainstalowanie aplikacji typu AnyDesk oraz poinformował, że jej pieniądze zostaną przelane na bezpieczne konto techniczne. Nieświadoma przestępczego podstępu kobieta zalogowała się do systemu internetowego, ujawniając w ten sposób wrażliwe dane - dodają białostoccy mundurowi.
Chwilę później z jej konta zostało wykonanych kilkadziesiąt przelewów. W efekcie 39-letnia kobieta straciła 115 tys. zł.
- Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze jakichkolwiek programów czy aplikacji, w tym oprogramowania typu AnyDesk. Warto być czujnym i ostrożnym, aby nie dochodziło do takich sytuacji - apelują policjanci.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl