Nie ma tam ruchu, ale ich modernizacja jest konieczna. 20 podlaskich dróg do remontu
Na tych drogach na co dzień nie ma dużego ruchu, ale są bardzo istotne dla rozwoju podlaskiego rolnictwa. W 2016 r. samorządy wydadzą ponad 2,1 mln zł na tzw. dojazdówki.
pixabay.com
Te inwestycje są niezbędne, by nadążyć za rozwijającymi się gospodarstwami, w których rolnicy używają coraz lepszego, wymagającego dobrych warunków drogowych, sprzętu. 20 gmin z województwa podlaskiego ma zamiar w tym roku wykonać remonty dróg dojazdowych do pól. Na ten cel otrzymają ponad 1 mln 60 tys. zł z kasy województwa.
W poniedziałek (5.09) przedstawiciele gmin i zarządu województwa podpisali umowy o przyznaniu dofinansowania. Wsparcie z regionu pokryje połowę kosztów inwestycji, resztę gminy wyłożą z własnych budżetów. Dzięki współfinansowaniu z dwóch źródeł, w Podlaskiem poprawią się warunki na ponad 18 kilometrach dojazdówek - zostaną one poszerzone, zyskają nową nawierzchnię, przebudowane będą przepusty i rowy w ich ciągu.
Nowe drogi będą leżały na terenie 27 wsi: Łuniewo Małe, Nowe Zakrzewo, Rydzewo Szlacheckie, Kamienna Stara, Pobondzie, Kalinówka Królewska, Gać, Zabiele, Chrzanowo, Głęboczek, Łopienie-Zyski, Zalesie Łabędzkie, Nowy Janów, Jasionowa Dolina, Spiczki, Dębowo, Nowa Wieś, Lipiniak, Dąbrowa, Nowa Wieś, Kamionka, Płoska, Nowy Cydzyn, Kisielnica, Budy Mikołajka, Dąbrowa oraz Dzięciel. Najdłuższe odcinki powstaną w gminach: Piątnica – blisko 2,5 km, Kobylin-Borzymy – ponad 1,5 km i Zambrów - ponad 1,2 km. Samorządy muszą zakończyć inwestycje do 31 października.
Wnioski o dofinansowanie budowy i modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych co roku składa się w urzędzie marszałkowskim w styczniu i lutym. Kwota w budżecie województwa rezerwowana na ten cel jest z roku na rok coraz wyższa. Ma być zwiększona także w 2017 r.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl