Naprawa naszego auta. Renomowane warsztaty sieciowe, czy osiedlowy mechanik?
Przyzwyczajenia kierowców w kwestii serwisowania aut bywają różne. Powszechne przekonanie, że tańsze usługi świadczy osiedlowy mechanik może okazać się jednak zgubne.
sxc.hu
Każde auto od czasu do czasu wymaga wizyty w serwisie. Tutaj stajemy przed wyborem: możemy udać się do warsztatu sieciowego lub też do nieco mniejszego zakładu. Warto zastanowić się, które rozwiązanie okaże się bardziej korzystne.
Pierwszym, najczęstszym argumentem jest cena usług. W powszechnym przekonaniu sieciówki mają wyższy cennik niż tradycyjni, osiedlowi mechanicy.
- Powinniśmy mieć jednak świadomość, że ta różnica nie bierze się z niczego. Jeśli bowiem w tym drugim wypadku poprosimy o wystawienie rachunku czy faktury za naprawę, a nasze koszty zostaną powiększone o wartość podatku VAT, szybko okaże się, że ostatecznie zapłacimy praktycznie tyle samo - mówi Łukasz Bazarewicz z Centrum Motoryzacyjnego Grupy Martom.
To właśnie na podstawie dokumentu sprzedaży możemy domagać się ewentualnej gwarancji. Kolejną istotną różnicą pomiędzy warsztatami sieciowymi a osiedlowymi mechanikami jest dostęp do wiedzy technicznej. W większości wypadków osoby prowadzące małe warsztaty są doświadczonymi fachowcami. Rynek motoryzacyjny zmienia się jednak tak szybko, że bez stałego poszerzania swoich kwalifikacji trudno dziś pozostawać na bieżąco ze wszystkimi nowinkami.
Nie bez znaczenia jest także wyposażenie. Serwis, który posiada jedno czy maksymalnie dwa stanowiska z prostej przyczyny nie zawsze będzie w stanie pozwolić sobie na nowoczesne zaplecze - skala działania jest tu zbyt mała, by miało ono szansę szybko się zwrócić.
- Plusem mniejszych warsztatów może być za to dogodna lokalizacja. Ich umiejscowienie w przydomowym garażu sprawia, że odstawienie i odbiór samochodu nie stanowi większego kłopotu - podpowiada Łukasz Bazarewicz.
Jeśli jednak oprócz naprawy chcielibyśmy również od razu wymienić opony, zrobić badania techniczne czy umyć pojazd, swoją uwagę powinniśmy skierować w stronę zakładów oferujących kompleksową obsługę.
Łukasz Wiśniewski
lukasz.w@bialystokonline.pl