Według badań statystycznych, nadal ważnym elementem komunikacji marketingowej w turystyce są wydawnictwa promocyjne. Mają one na celu kreowanie świadomości istnienia obszaru recepcji turystycznej wśród aktualnych i potencjalnych turystów, wzrost popytu na określone produkty oraz ułatwienie ich użytkowania lub zwiększenie satysfakcji z ich wykorzystania. Wprawdzie najnowsze osiągnięcia technologii informatycznej zastępują powoli drukowane wydawnictwa, wartość atrakcyjnego przewodnika, folderu, mapy czy ulotki nadal jest w turystyce wysoka. Stąd pomysł na zorganizowanie konkursu, którego ideą jest nagrodzenie wysiłków władz samorządowych za wkład włożony w promocję okolicy oraz wspierania rozwoju marketingu terytorialnego w naszym województwie poprzez tworzenie publikacji turystycznych.
Konkurs obejmuje wydawnictwa turystyczne, niekomercyjne wydane w 2015 roku. Prace konkursowe będą oceniane w pięciu kategoriach: przewodniki turystyczne, foldery i albumy promocyjne, mapa turystyczna, ulotka promocyjna i projekty specjalne.
Na zgłoszenia wraz z egzemplarzem drukowanym publikacji organizatorzy z Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej czekają do 8 kwietnia.
Zwycięzcy wyłonieni przez Kapitułę otrzymają możliwość zorganizowania akcji promocyjnej obszaru, gminy, miasta, atrakcji turystycznej, wydawnictwa turystycznego w Regionalnym Centrum Informacji Turystycznej w Białymstoku w Operze i Filharmonii Podlaskiej.
Uroczyste rozdanie nagród odbędzie 23 kwietnia w RCIT zlokalizowanym w Operze podczas V Międzynarodowych Targów Książki w Białymstoku. Patronujemy wydarzeniu.
Szczegóły:
Konkurs na Najlepsze Wydawnictwo Turystyczne Województwa Podlaskiego