Nagroda Google eMiasto dla miejscowości z Podlasia
Najbardziej internetowym miastem w Podlaskiem pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców okazała się Łomża - zyskała tym samym tytuł Google eMiasta.
MC
Nagrodę eMiasto wręczono w czwartek (20.06) w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku. Łomża znalazła się na szczycie rankingu Google eMiasta w naszym województwie.
- Biorąc pod uwagę fakt, że takich miast jak nasze jest w całej Polsce ponad 800, tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie. Rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto - mówi Mieczysław Czerniawski, prezydent Łomży. Dodaje również, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy, przedsiębiorstwa z Łomży mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne.
Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez niezależną firmę badawczą, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową online, m.in. czy posiadają stronę internetową i czy promują się za pomocą mediów społecznościowych. Na podstawie uzyskanych odpowiedzi powstało zestawienie. Jest to badanie ogólnopolskie i w tym roku odbyła się jego 1. edycja.
Na spotkaniu zostały zaprezentowane także wyniki ankiet przeprowadzonych w ramach Internetowej Rewolucji bez Granic. Okazuje się, że przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia rozwoju własnej firmy. Korzystają głównie z poczty elektronicznej (ponad 90% respondentów), natomiast stronę internetową posiada zaledwie 54% firm.
Małgorzata Cichocka
malgorzata.c@bialystokonline.pl