Podlaska Marka coraz popularniejsza
Zakończyło się już potwierdzanie zgłoszeń nadesłanych przez mieszkańców Podlasia. Kapituła wybrała 18 spośród zaproponowanych 142 produktów, których właściciele w terminie przesłali ankiety uprawniające do ubiegania się o nagrodę.
Podlaska Marka Roku z każdą edycją cieszy się coraz większą popularnością wśród mieszkańców naszego regionu.
- Sukces Podlaskiej Marki wynika z tego, że cały czas staramy się znaleźć taką formułę, która pozwoli wyłonić najlepsze firmy, usługi i produkty z Podlasia – mówi Jerzy Leszczyński, marszałek województwa. - Wybrane grono to propozycje, które są odzwierciedleniem tego, co w minionym roku było najciekawsze, najnowocześniejsze i najsmaczniejsze. Synergia nowoczesności, natury, tradycji – taki obraz województwa wyłania się z zestawienia wszystkich nominowanych – dodaje.
W tym roku organizatorzy konkursu postanowili wprowadzić nowe zasady, dzięki którym każdy miał możliwość zaproponowania swojego kandydata (wcześniej mogli to zrobić jedynie członkowie kapituły). Warunkiem udziału w przedsięwzięciu była akceptacja właściciela zgłaszanej kandydatury.
W sumie zgłoszenia napływały do 5 różnych kategorii: Produkt, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura i Społeczeństwo (więcej:
Nowa formuła Podlaskiej Marki - kandydatów mogą zgłaszać mieszkańcy Podlasia).
Wyłoniono 18 finalistów
O nagrodę Podlaskiej Marki Roku powalczy 18 zgłoszonych wcześniej kandydatów.
W kategorii Produkt spożywczy można głosować na: mleko UHT Łaciate 3,2% tłuszczu, ser koryciński swojski czy naturalną wodę mineralną Augustowiankę. Nominowani do kategorii Produkt użytkowy to: STAG Diesel - AC Spółka Akcyjna, meble metalowe MALOW i deska podłogowa warstwowa dębowa 3OAK z zakładu Złoty Sęk. W przypadku Inwestycji walczyć będą: Nowoczesna Hala Produkcyjna MALOW, Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku, Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Produkcyjne Lech oraz modernizacja infrastruktury Białostockiego Centrum Onkologii w celu podniesienia efektywności świadczonych usług.
Jeśli chodzi o kategorię Odkrycie, to zdaniem kapituły najciekawszymi propozycjami są: olej lniany tłoczony na zimno – Kamila Zubrycka, Certyd Lekkie Kruszywo Spiekane – LSA, a także słynny Photon z Politechniki Białostockiej.
- W kategorii Odkrycie, ale i nie tylko, mieliśmy ciężki orzech do zgryzienia. Powodem była różnorodność kandydatur. Postanowiliśmy jednak postawić na ich funkcję użytkową – wyjaśnia Leszczyński.
W przypadku Wydarzenia o nagrodę Podlaskiej Marki będą mogły się starać: XXII Regionalna Wystawa Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym Szepietowo 015, Halfway festival Białystok 2015 i 8. Suwałki Blues Festival.
Ostatnią kategorią, spośród której można wybierać swojego faworyta, jest Kultura i Społeczeństwo. Tu do finałowej trójki trafiły: Międzynarodowy festiwal filmów krótkometrażowych ŻUBROFFKA, działalność charytatywna Stowarzyszenia Pomocy Rubież i Rajd Szlakiem 10. Pułku Ułanów Litewskich z 1929 roku.
Trwa głosowanie
Od 4 do 25 kwietnia mieszkańcy województwa podlaskiego mogą wybierać najlepszą markę w regionie. Głosowanie odbywać się będzie za pośrednictwem strony internetowej podlaskamarka.pl, na której zostanie opublikowana lista kandydatów.
- Głosujący będzie musiał podać swój numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana bezpłatna wiadomość z kodem weryfikującym. Obowiązuje zasada 1 numer – 1 głos – wyjaśnia marszałek.
Zwycięzca plebiscytu otrzyma nagrodę finansową, zaś wśród głosujących rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody rzeczowe, np. zegarek sportowy Garmin Forerunner 220 HR, tablet Apple czy aparaty kompaktowe Canon.