Biznes

Wróć

Monaster, serek i łazik. Oto Podlaskie Marki Roku 2013

2014-05-10 00:00:00
Monaster na Świętej Górze Grabarce, łazik marsjański Hyperion czy Serek Wiejski Naturalny - to tylko część laureatów tegorocznej edycji konkursu Podlaska Marka Roku.
MC
- Mamy problem. Zgubił mi się Zbyszek... - pół żartem, pół serio rozpoczął wielką galę Podlaskiej Marki Roku jej prowadzący Wojciech Malajkat. Następnie, już w poważniejszym tonie, zaznaczył, że tegoroczna odsłona jest wyjątkowa ze względu na jubileusz konkursu.

- Dzisiejsza uroczystość to podwójny strzał w dziesiątkę - jesteśmy w Unii Europejskiej już 10 lat, a Podlaska Marka Roku obchodzi dziesiąty jubileusz - podkreślił także marszałek województwa podlaskiego Jarosław Dworzański.

Podczas gali podsumowano zatem ostatnią dekadę konkursu - konkursu, który powstał z myślą o promocji wartościowych inicjatyw, wyjątkowych miejsc, innowacyjnych rozwiązań oraz oryginalnych smaków promujących nasze województwo w kraju, a także na arenie międzynarodowej. W ciągu 10 lat w Podlaskiej Marce Roku wyłoniono 38 laureatów, mianowano 9 honorowych ambasadorów, wzięło w niej udział 1100 uczestników i 140 000 głosujących.

Duchowe, kosmiczne i smaczne. Takie jest Podlaskie

W tym roku tytuł Podlaskiej Marki Roku otrzymali: Polskie Radio Białystok za konkurs literacko-plastyczny pamięci Simony Kossak, Wydział Mechaniczny Politechniki Białostockiej za projekt Hyperion – Łazik Marsjański, Monaster na Świętej Górze Grabarce, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy za Serek Wiejski Naturalny oraz Białowieski Park Narodowy.

- Chciałbym podziękować Kapitule za przyznanie nagrody Wydziałowi Mechanicznemu, a zwłaszcza jego zdolnym, wybitnym studentom, kreatywnym, o wielkiej wiedzy i zaangażowaniu. Studentom, którzy potrafią tworzyć dzieła, które można nazwać dziełami sztuki inżynierskiej - powiedział jeden z laureatów - Andrzej Seweryn dziekan Wydziału Mechanicznego PB.

Przypomnijmy, że do udziału w tegorocznej edycji konkursu zakwalifikowało się 89 produktów, spośród których kapituła składająca się ze specjalistów ds. gospodarki, kultury, marketingu i turystyki przyznała 28 nominacji. Dopiero z tej grupy wyłoniona została piątka zwycięzców.

Swojego faworyta wskazali również internauci głosujący w Plebiscycie o Nagrodę Podlaskich Konsumentów - został nim Monaster na Świętej Górze Grabarce, tym samym stając się podwójnym zwycięzcą.

Podczas gali nadano także tytuł Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego. W tym roku otrzymały go dwie osoby: kajakarz Marek Twardowski oraz prezes firmy Unibep Jak Mikołuszko.

– Dziękuję za tytuł i miłe słowa. Kiedy zadzwonił do mnie pan marszałek to zaniemówiłem – mówił Jan Mikołuszko. - Do tej pory było w końcu tak, że honorowani byli głównie twórcy. A tu proszę – budowlaniec i to w dodatku z małego Bielska Podlaskiego. Ale Unibep nie tylko potrafił zbudować Operę w Białymstoku, galerię w Suwałkach, to i jeszcze 11 tys. mieszkań w Warszawie. Jesteśmy też w Niemczech, a może będziemy także w Szwecji.
Małgorzata Cichocka
malgorzata.c@bialystokonline.pl