Aktualności

Wróć

Miliony na miejskie targowiska. To ważny obszar w rozwoju województwa podlaskiego

2017-12-13 17:05:19
14 gmin z województwa podlaskiego otrzyma pieniądze na wybudowanie lub przebudowanie miejskich targowisk. Władze województwa liczą, że pozytywnie wpłynie to na promowanie i sprzedaż lokalnych produktów.
Anna Augustynowicz/Wrota Podlasia
W ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, przewidziano działanie pn. Inwestycje w targowiska w obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów. Już wcześniej, z pieniędzy z tego źródła, wybudowano lub przebudowano 8 targowisk. W okresie od maja do czerwca gminy znów mogły składać wnioski i tym razem przyznano je aż na inwestycje w 14 targowisk, a łączna kwota dofinansowania to ponad 12,3 mln zł.

Władze województwa liczą, że tego typu inwestycje będą dobrym bodźcem do rozwijania i promowania lokalnych produktów, które są duża wartością regionu.

- Z punktu widzenia rozwoju województwa jest to ważny obszar. Widzimy, że samorządy angażują się w to, żeby promować sprzedaż bezpośrednią, promować nasze produkty regionalne, bo jest to tez nasza wartość. Obok komercyjnej, wytwarzanej w dużych ilościach żywności, ważne żebyśmy tworzyli naszą markę lokalną. Do tego potrzebny jest udział rolników i przetwórców, a targowiska są dobrym miejscem, żeby zacząć taką działalność.

W środę (13.12) podpisano umowy z przedstawicielami gmin, które zostaną wsparte w ten sposób. Przedstawiciele województwa podkreślali, jak ważne jest zaangażowanie samorządowców.

- Zależy nam na tym, żeby to były miejsca, gdzie będzie promowany ten produkt tradycyjny i tu jest duża rola wszystkich samorządowców. Ponieważ ich rola jest taka, żeby to dobrze zaplanować, promować i wykorzystywać możliwości, które daje ustawa o sprzedaży bezpośredniej. Żeby te środki inwestowane przynosiły pozytywne skutki - mówił Stefan Krajewski, członek zarządu województwa.

Jednym z beneficjentów będzie Szczuczyn, który stworzy w mieście już drugie targowisko. To nowe będzie jednak mniejsze i nastawione głównie na handel lokalnymi produktami spożywczymi, a tych w gminie jest sporo – wędliny, obwarzanki czy popularne w całej Polsce lizaki.

- Na nowym targowisku chcemy skupić się na produktach lokalnych, głównie spożywczych, ale nie zamykamy się przed organizacją imprez okresowych, na których będziemy promować regionalne produkty np. rękodzieł – mówi burmistrz Szczuczyna Artur Kuczyński.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl