Biznes

Wróć

Międzynarodowa kampania zareklamuje inwestorom Polskę Wschodnią

2012-09-04 00:00:00
Polskę Wschodnią, w tym oczywiście województwo podlaskie, będzie promować międzynarodowa kampania medialna. Pierwsze spoty już wyemitowano w zagranicznych telewizjach.
sxc.hu
Ruszyła kampania medialna w ramach projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. Program Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych został ustanowiony, by zwiększyć zainteresowanie inwestorów, przyspieszyć tempo rozwoju społeczno-gospodarczego oraz rozwoju turystyki biznesowej we wschodnich województwach Polski. Jego ważnym elementem jest rozpoczęta 3 września międzynarodowa kampania medialna. Spoty, których główny element stanowi pytanie o inwestowanie w Polsce Wschodniej będą nadawane m.in. w amerykańskiej telewizji informacyjnej CNN.

Z humorystycznych reklam padają pytania stawiane przygnębionym biznesmenom: Co powiesz swojemu teściowi albo co powiesz swojemu psychoanalitykowi gdy zapyta: Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej? Makroregion jest zaś przedstawiany jako nowy region inwestycyjny w Unii Europejskiej.

Według podsumowań Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, od 1 lipca 2009 r. zorganizowano 81 imprez o charakterze wystawienniczo-promocyjnym w kraju i za granicą. Wzięło w nich udział 1052 przedsiębiorców oraz 312 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.

W efekcie ulokowano w Polsce Wschodniej 21 inwestycji, dzięki którym powstało 3,5 tysiąca nowych miejsc pracy. Rozpoczynająca się kampania jest uzupełnieniem wcześniejszych działań promocyjnych. Ma ona wzmocnić wizerunek Polski Wschodniej jako regionu atrakcyjnego inwestycyjnie, z dużym potencjałem rozwojowym.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl)