- To ostatni odcinek Trasy Generalskiej. Liczy półtora kilometra, ale jest bardzo ważny, dlatego, że łączy się z tymi, które są już zbudowane lub są w budowie - mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski i podkreśla, że inwestycja bardzo usprawni ruch w naszym mieście.
W ramach modernizacji obwodówki już została przebudowana ul. Maczka, obecnie trwa modernizacja ul. Andersa oraz budowa jej nowego odcinka, od skrzyżowania z ul. Wasilkowską aż do ul. Baranowickiej.
- Ta trasa pozwoli w ogromnym procencie wyprowadzić ruch ciężki z naszego miasta, zwłaszcza kierujący się w stronę Bobrownik - podkreśla Truskolaski. Dodaje też, że dzięki niej tiry znikną z ul. Towarowej, Piastowskiej, Branickiego oraz z Szosy Baranowickiej.
Przebudowa ul. Kleeberga ruszy w przyszłym miesiącu. W ramach inwestycji powstanie nowa jezdnia, zaś istniejąca obecnie zostanie gruntownie zmodernizowana. Obok ulicy znajdzie się ścieżka rowerowa. Powstaną też dwie estakady - nad skrzyżowaniem ul. Narodowych Sił Zbrojnych i Szosy Ełckiej oraz ul. Przędzalnianej i ul. Kołłątaja.
- Cieszymy się z podpisania tej umowy - mówi podpisujący umowę z ramienia firmy Strabag Jerzy Głowacki. Nie ukrywa jednak, że zadanie przed którym staną jego pracownicy jest dość skomplikowane, bo aż 420 m drogi (czyli blisko 1/3) to estakady.
Zakończenie prac planowane jest na 26 października 2014 roku. Wartość inwestycji to niemal 107 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 64 mln zł. Łączny koszt przebudowy Trasy Generalskiej sięga 466 mln zł.
O inwestycji także:
Budowa ul. Kleeberga. Zostanie wyciętych 3800 drzew