Aktualności

Wróć

Miasto nie wymiguje się od obowiązku. Urząd przygotowany na przyjęcie niesłyszących

2017-07-28 11:22:33
12 pracowników białostockiego magistratu odbyło specjalne przeszkolenie po to, żeby móc obsługiwać osoby niesłyszące.
UM Białystok/Marcin Jakowiak
Niesłyszący i słabosłyszący białostoczanie udając się do departamentów urzędu miejskiego mogą liczyć na kontakt z urzędnikami posługującymi się językiem migowym. Obecnie w magistracie jest 12 osób mających specjalne przeszkolenie. Spotkać je można w Urzędzie Stanu Cywilnego, departamentach: obsługi mieszkańców, kultury, promocji i sportu, spraw społecznych, finansów i geodezji.

W czwartek (28.07) przekonali się o tym podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym MIG-iem. W ramach realizacji projektu Pracownia porozumiewania się i komunikacji dla osób głuchych III odwiedzili Departament Obsługi Mieszkańców. Zobaczyli, że urząd jest przygotowany do kontaktu z osobami niesłyszącymi i dowiedzieli się, jakie sprawy mogą tu załatwić. Dzięki temu w przyszłości będzie im łatwiej.

– Miasto ma ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących. Oczywiście jest on przez nas realizowany – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski. – Dzisiejsze spotkanie pozwoliło na przełamanie barier komunikacyjnych. Mam nadzieję, że to zachęci osoby niesłyszące do załatwiania spraw w urzędzie miejskim.

Spotkanie w Departamencie Obsługi Mieszkańców to jedno z kilku działań podjętych przez stowarzyszenie MIG-iem, ujętych w projekcie dofinansowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Działania mają na celu m.in. niwelowanie barier komunikacyjnych ograniczających udział osób niesłyszących i słabosłyszących w życiu społecznym oraz ich integrację ze środowiskiem słyszących.  
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl