Aktualności

Wróć

Masz pytania odnośnie świadczenia wspierającego? ZUS organizuje dyżury telefoniczne

2024-01-17 12:54:03
W związku z pojawieniem się świadczenia wspierającego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza do korzystania z dyżurów telefonicznych. Podczas rozmowy eksperci odpowiedzą na pytania odnośnie nowego wsparcia.
Materiały prasowe
To dobra wiadomość - pojawiło się nowe wsparcie dla osób z niepełnosprawnością. Jak to jednak bywa, każda nowość wywołuje mnóstwo wątpliwości. Można jednak skorzystać z rozmowy telefonicznej z ekspertami, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania.

- 1 stycznia 2024 r. weszły w życie przepisy, które wprowadziły świadczenie wspierające dla osób z niepełnosprawnością. Jego celem jest udzielenie bezpośredniej pomocy, która ma służyć częściowemu pokryciu wydatków związanych z zaspokojeniem szczególnych potrzeb życiowych. Będzie je przyznawać i wypłacać ZUS. - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik
prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Złożenie wniosku o to świadczenie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest ostatnim etapem w procesie ubiegania się o świadczenie. Najpierw należy ustalić poziom potrzeby wsparcia decyzją, którą wyda wojewódzki zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności (WZON). W przypadku wątpliwości dotyczących kolejności działań i warunków, które należy spełnić podczas ubiegania się o świadczenie wspierające warto skorzystać z fachowej porady.

Dyżury odbędą się w następujących terminach:

17 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 85 65 65 240
19 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 86 27 53 202
22 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 85 37 12 827
23 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 87 56 52 702
24 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 85 65 75 861
29 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 86 21 58 602
31 stycznia w godz. 9.00-11.00 pod nr tel. 85 65 75 852 
Monika Zysk
24@bialystokonline.pl