Marzec miesiącem świadomości raka jelita grubego
Stowarzyszenie Europacolon Polska i firma Cefarm Białystok S.A. łamie tabu i zachęca pacjentów w aptekach do zwrócenia uwagi na śmiertelnie poważny problem, jakim jest rak jelita grubego.
materiały organizatora
Od piątku, 16 marca w 47 aptekach Cefarm Białystok S.A i 6 aptekach Centrum Farmaceutycznego (w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim) rusza II edycja akcji profilaktycznej Marzec - Miesiąc Świadomości Raka Jelita Grubego.
W witrynach aptek pojawiły się plakaty alarmujące i informujące o raku jelita grubego oraz badaniach przesiewowych. Dodatkowo farmaceuci wręczają pacjentom (+40 lat) ulotki informacyjne, a dla najmłodszych w kącikach dziecięcych, w każdej z 53 aptek zostały wyłożone po dwa egzemplarze książeczki: A Zosia ma raka na smyczy. W aptekach akcja potrwa do 31 marca 2012 r.
Wciąż rosnąca dynamika wzrostu zachorowań na raka jelita grubego jest w Polsce najwyższa w Europie. Podobnie jak dynamika wzrostu umieralności na ten typ nowotworu jest jedną z najwyższych spośród wszystkich schorzeń nowotworowych w Polsce! Coraz młodsze osoby mają zdiagnozowanego raka jelita grubego. To już nie choroba ludzi powyżej 50. roku życia, chorują już coraz młodsi po 30. roku życia.
Akcję w 53 aptekach w regionie północno-wschodniej Polski wspiera: Cefarm Białystok S.A. i Domowe Laboratorium.
andy