Magistrat ogłosił przetarg na promocję miasta poprzez sport
Szacunkowo 2,8 mln zł netto zgarnie klub sportowy ekstraklasy piłki nożnej, który będzie nosił koszulki z logo Wschodzący Białystok.
Grzegorz Chuczun
W poniedziałek (9.02) ruszył przetarg na promocję miasta poprzez sport. Przetargi takie magistrat ogłasza już od kilku lat, a korzysta na nich głównie Jagiellonia. Do tej pory to ten klub reklamował Białystok eksponując żółto-czerwone logo.
Także i w tym roku promocja miasta ma wyglądać podobnie. Według dokumentacji przetargowej stolica Podlasia będzie reklamowana co najmniej na 7 meczach ekstraklasy w piłce nożnej mężczyzn organizowanych w Polsce, ewentualnie w Europie. Ponadto mają odbywać się imprezy rekreacyjne, spotkania z dziećmi i młodzieżą w białostockich szkołach oraz związane z przeciwdziałaniem i zwalczaniem ksenofobii, rasizmu i nietolerancji, w których udział wezmą zawodnicy.
W ramach działań promocyjnych logotyp Wschodzący Białystok ma pojawiać się w trakcie transmisji z imprez sportowych, konferencji prasowych i wywiadów, na materiałach klubowych oraz bandach okalających boisko. Logo, herb miasta, bądź napis BIAŁYSTOK ma znaleźć się również na koszulkach piłkarzy (na lewym rękawku, z przodu i z tyłu).
Oprócz tego w czasie meczy ma być przekazywana informacja o wspieraniu rozwoju sportu przez miasto Białystok, prezydenta lub Urząd Miejski w Białymstoku.
Przetarg odbędzie się 23 marca. Wybrany w nim oferent ma prowadzić działania promocyjne od kwietnia do grudnia tego roku. Podana przez miasto szacunkowa wartość zamówienia wynosi 2,8 mln zł netto. W tegorocznym budżecie miasta na promocję przewidziano ponad 7,7 mln zł, w tym na promocję poprzez sport 4,2 mln zł.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl