Kultura i Rozrywka

Wróć

Magistrat czeka na wykonawcę działań promujących białostockie imprezy

2010-04-02 00:00:00
W tym tygodniu magistrat rozpisał przetarg na wykonanie działań promujących białostockie imprezy kulturalne w Warszawie.
W. Zalewski
Międzynarodowy Festiwal Szkół Lalkarskich oraz wydarzenia składające się na markę Białystok - miasto sztuki będą z ogromnym rozmachem promowane w Warszawie. A kampania, której pomysłodawcą była białostocka grupa Alcokolegtyw, zapowiada się niezwykle oryginalnie i sama w sobie może być kilkoma mini-imprezami kulturalnymi.

By rozreklamować naszą kulturę w stolicy Polski, wyłoniony w przetargu wykonawca, choć wytyczne już ma, sam też będzie musiał wykazać się sporą inwencją. Na lalkarski festiwal ma stworzyć 10 solowych etiud aktorskich oraz ustawić minimum 25 lalek teatralnych różnej wielkości i rodzaju w głównych punktach Warszawy. Dni Sztuki Współczesnej będzie promował tunel na jednym z warszawskich deptaków (np. na Starówce), Free Mind Festiwal wykorzysta odkryty samochód wystylizowany hip-hopowo, który będzie odwiedzał m.in. warszawskie szkoły tańca. Na Białysztuk będą zapraszać porozrzucane po stolicy książki. Studzienki kanalizacyjne mają być oklejone winylowymi płytami promującymi Underground.pl, a przed rozpoczęciem Over the Top, przy wejściach do metra staną kartonowe, płaskie rzeźby. ŻubrOFFkę zareklamuje mini-plan filmowy w centrum stolicy i wizualizacja video biegnącego żubra. Dodatkowo wydarzeniom towarzyszyć będą happeningi i flash-moby oraz mnóstwo działań piarowskich w mediach ogólnopolskich, w dużej mierze nastawionych na serwisy społecznościowe.

W wyborze wykonawcy promocji cena nie będzie głównym miernikiem - przede wszystkim weźmie się pod uwagę pomysł realizacji. Magistrat czeka na oferty do 12 kwietnia.
E.S.