Szczątki ciał, fallusy i części intymne, momentami wręcz abstrakcyjne byty. Zbliżenia skóry i narządów wewnętrznych i zewnętrznych jak zbliżające się do nas planety. Zdaje się, że artysta jest wyznawcą panteizmu. Tak bardzo odczuwa oddalenie naszego ciała od przyrody, że aż tworzy z jego części kosmiczne ciała niebieskie – pisze o wystawie Pawła Matyszewskiego Macham ręką Magdalena Starska.
Paweł Matyszewski pochodzi z Białegostoku, ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu. Na koncie ma wystawy indywidualne (w Warszawie, Poznaniu, Ustce i rodzimym Białymstoku), a także wiele zbiorowych (m.in. w Bielsku-Białej, Warszawie, Krakowie i Toruniu).
Drugą otwieraną w Arsenale wystawą jest ekspozycja Forma i barwa. Reinterpretacje Wiesława Jurkowskiego - malarza, grafika, scenografa teatrów lalek, nestora białostockiego środowiska artystycznego.
Malarstwo Jurkowskiego jest malarstwem nasyconym znaczeniami i wynikającym z głębokiego namysłu nad otaczającą rzeczywistością. Zarówno we wczesnych, jak i w dużo późniejszych obrazach Jurkowski proponował intrygujące rozwiązania kolorystyczne oraz kompozycyjne. W jego dziełach widać biegłość warsztatową, szacunek do tradycji, przede wszystkim zaś wyraźny, indywidualny styl, u którego źródeł leży duża wrażliwość na formę – pisze Kamil Kopania, kurator wystawy.
Wernisaże 18 grudnia o godz. 18.00.
Szczegóły:
Paweł Matyszewski – Macham ręką,
Wiesław Jurkowski – Forma i barwa. Reinterpretacje