Biznes

Wróć

Łaciate w gronie najcenniejszych marek

2005-06-08 00:00:00
Łaciate - marka produktów Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa znalazła się na liście najcenniejszych i najsilniejszych polskich marek. Ranking po raz drugi przeprowadził dziennik Rzeczpospolita oraz firma doradcza Ernst & Young. Wczoraj firmy, których marki uznano za najwartościowsze otrzymały statuetki MARQA.
Marka łaciate znalazła się na 32 pozycji w rankingu Rzeczpospolitej i Ernst & Young wśród najbardziej wartościowych marek w Polsce. Jej wartość określono na ponad 186 mln zł. W kategorii samych produktów żywnościowych Łaciate uplasowało się na 11 pozycji, zaś na miejscu 16 wśród najczęściej wybieranych marek. W kategorii siły marki Łaciate znalazło się na 13 pozycji w rankingu. Siła marki oceniana jest m.in. w oparciu o zachowania klientów wobec marki, postrzeganie marki oraz rodzaj rynku na którym działa.
Gama produktów grajewskiego Mlekpolu firmowanych znakiem Łaciate jest bardzo szeroka. W łaciatych opakowaniach kupić można m.in. mleko UHT, mleczka smakowe, mleczko do kawy, śmietanę, twarogi i masło. Przypomnijmy, iż według badań SMG/KRC oraz PENTOR - łaciate: mleko UHT, śmietana oraz napoje mleczne są produktami najczęściej wybieranym i najchętniej kupowanymi przez klientów sklepów o powierzchni do 400 m kw.
MLEKPOL to największa polska spółdzielnia mleczarska, w której skład wchodzi siedem zakładów przetwórczych w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Augustowie, Zambrowie i Bydgoszczy. Jest liderem w produkcji mleka UHT, posiadając około 35% udziału w rynku tego mleka w kraju.