Aktualności

Wróć

Koniec kolejek w ZUS. Zostań w domu i załatw sprawy przez wideorozmowę z ekspertem

2020-10-20 17:00:14
W dobie pandemii, ZUS wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Aby ograniczyć z nimi kontakt, proponuje nowe wirtualne udogodnienie czyli e-wizytę. Polega na wideorozmowie z pracownikiem ZUS-u. W województwie podlaskim usługa będzie dostępna od 29 października.
Pixabay
Kolejna e-usługa

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) wprowadził kolejne udogodnienie, które w obecnych czasach ułatwi funkcjonowanie. E-wizyta to przeprowadzana rozmowa w formie online z danym ekspertem ZUS. Wideorozmowa to dogodna forma kontaktu, która pozwoli na załatwienie wielu formalności bez wychodzenia z domu.

- Z internetowych wizyt można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Białystok udostępni e-wizyty od 29 października. W listopadzie z usługi będzie można już korzystać we wszystkich naszych oddziałach – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Wideorozmowy są przeprowadzane od poniedziałku do piątku, w godzinach między 9.00 a 14.30. Spotkanie online może potrwać maksymalnie 20 min.

Eksperci służą pomocą

Pracownicy ZUS, podczas rozmowy odpowiedzą na pytania z zakresu m.in. emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Najważniejszym narzędziem do załatwiania spraw online jest komputer lub telefon z kamerką i mikrofonem. Petent wybiera dogodny dla siebie termin oraz godzinę e-wizyty. Podczas rezerwacji należy podać swoje dane: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz kod pocztowy miejsca zamieszkania.

Ponadto trzeba wybrać obszar z którego chcielibyśmy uzyskać informacje. Dostępne kategorie to: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracownicy, założenie profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Docelowo dołączy również doradca do spraw ulg i umorzeń.

Aby zarezerwować e-wizytę należy wejść w link, który znajduje na stronie ZUS.

Co warto przygotować?

Poza telefonem lub komputerem, potrzebny będzie dowód tożsamości. Jest on konieczny, tylko gdy petent będzie chciał uzyskać informacje we własnej, indywidualnej sprawie. Podczas rozmowy należy pokazać go do kamery.

ZUS dzień przed spotkaniem wyśle sms-a z przypomnieniem o umówionej e-wizycie na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu wizyty zostanie wysłany e-mail z linkiem aktywującym. Należy w niego kliknąć, aby zostać przekierowanym do rozmowy z danym pracownikiem ZUS.

- W rozmowie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję jeszcze na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby – dodaje rzeczniczka ZUS.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl