Biznes

Wróć

Kolejna edycja Podlaskiej Marki. Można się zgłaszać

2023-01-19 14:36:04
Do 1 lutego można wysyłać zgłoszenia w ramach konkursu Podlaskiej Marki. Inicjatywa cieszy się dużą popularnością w regionie i jest szansą na promocję swoich produktów, usług czy działań.
K. Timoszuk/UMWP
Wystartowała kolejna, 19. już edycja Podlaskiej Marki. Obecnie uznawana jest za jeden z najbardziej prestiżowych plebiscytów organizowanych w naszym regionie. Z roku na rok wydarzenie cieszy się coraz większą popularnością:

- To już 19. edycja naszego sztandarowego programu Podlaska Marka. Jak widać przez te lata, zarówno pandemii i różnego rodzaju kryzysów, konkurs cały czas podtrzymywał swoją rangę i był przeprowadzany. W różnych warunkach. My ze swojego punktu widzenia samorządu województwa podlaskiego zawsze staraliśmy się, żeby jak najbardziej było to kontynuowane. Uważamy, że samo przedsięwzięcie jest bardzo dobre i promuje różnego rodzaju firmy, inicjatywy tez wydarzenia kutykularne w naszym regionie. I ważne jest, żebyśmy teraz w tym czasie, kiedy w niektórych sektorach faktycznie mamy problemy z puntu widzenia turystyki czy innych branż jeszcze bardziej inicjowali tego typu działania – mówi marszałek Kosicki, podkreślając, że Podlaska Marka jest pokazaniem tego wszystkiego, co najlepsze w naszym regionie.

Nabór w konkursie został rozpoczęty 2 stycznia i będzie trwał do 1 lutego. Rokrocznie zgłoszeń jest bardzo dużo, wszystkie są weryfikowane zanim trafią na listę konkursową.

- Cieszymy się tym bogactwem różnorodności, którą możemy promować następnie w Polsce i za granicą – mówi dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

W poprzedniej edycji do wyboru było 10 kategorii, wpłynęło 216 ważnych zgłoszeń, na które oddano 7161 głosów. Był też plebiscyt konsumenta, gdzie konsumenci mogli sami wybierać swojego faworyta. W sumie udział w Podlaskiej Marce wzięło ponad 1500 produktów.

W konkursie mogą wziąć udział produkty, usługi, wydarzenia itp. z województwa podlaskiego, które wpływają na pozytywny wizerunek regionu. Nie mogą to być produkty, które były laureatami poprzednich edycji Podlaskiej Marki.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie www.podlaskamarka.pl.

Laureaci zeszłorocznej edycji Podlaska Marka:
- w kategorii produkt użytkowy nagrodzono Mydlarnię Cztery Szpaki za superkrem,
- w kategorii produkt spożywczy nagrodzono Pracownię Tortów Cukrowe Fantazje za Hajnowski Marcinek,
- w kategorii biznes nagrodzono firmę Pronar za centrum wystawowe,
- w kategorii inwestycja nagrodzono miasto Łomża za halę kultury,
- w kategorii marka bez barier nagrodzono Macieja Oksztulskiego,
- w kategorii społeczeństwo nagrodzono miasto Białystok za Muzeum Pamięci Sybiru,
- w kategorii projekt 4.0. nagrodzono Politechnike Białostocką i Klaster Obróbki Metali za laboratorium SMART EDUCATION 4.0,
- w kategorii kultura nagrodzono Muchę na Dziko za film „Czarna dama”,
- w kategorii wydarzenie nagrodzono Narwiański Park Narodowy za Biesiadę Miodową w Kurowie,
- w kategorii odkrycie nagrodzono Uniwersytet w Białymstoku za badanie i rozwój zimnego ultraszybkiego zapisu informacji,
- Podlaską Marką Konsumentów został Zespół Tańca Ludowego „Skowronki” z Brańska.
Tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki trafił do Podlaskiego Klubu Biznesu, a Honorowym Ambasadorem województwa podlaskiego został Wojciech Nowicki.

- Zwycięzca Podlaskiej Marki w konkretnej kategorii oprócz symbolicznej nagrody finansowej w wysokości 10 tys. będzie też ujmowany we wszystkich artykułach, które w ramach promocji gospodarczej będziemy realizowali w tym roku – mówi marszałek Kosicki. - Wiemy, że teraz największy nacisk należy położyć na szeroko pojętą promocję naszego regionu, ze względu na różne uwarunkowania geopolityczne niezależne od nas i od tego roku ruszamy z szeregiem działań promocji woj. podlaskiego – dodał.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl